Hlavní obsah

Soul chce po masivním požáru omezit nabíjení elektromobilů

Po obřím požáru v podzemních garážích, které zapříčinil elektromobil, se vedení Soulu chystá zavést limity na nabíjení elektromobilů. Plně nabitá auta také nebudou smět parkovat v podzemních garážích.

Foto: Mercedes-Benz

Nabíjecí port elektromobilu

Článek

Před několika týdny vzplál Mercedes-Benz EQE zaparkovaný v podzemní garáži bytového komplexu v Soulu, což způsobilo obrovský požár. Ten podle místních médií, uvádí web Carscoops, poškodil stovky dalších vozidel a způsobil, že 1 600 domácností zůstalo týden bez elektřiny a vody.

Aby se předešlo podobným incidentům v budoucnu, vedení Soulu, jihokorejského hlavního města, chce zavést nová pravidla. Ta omezí přístup do podzemních garáží pro elektromobily, které jsou nabity na více než 90 %. Zavedou také limit 80 % pro rychlé nabíjení.

Takový limit má platit nejen u veřejných, ale i u soukromých nabíječek. Podle deníku Korea JoongAng Daily by tato pravidla mohla vstoupit v platnost do konce září.

Zablokovaná D1 na Novojičínsku. Vzplál tam kamion s bateriemi do elektromobilu

Krimi

Mnozí odborníci na elektromobily v zemi s těmito pravidly nesouhlasí. Podle profesora Juna Won-suba, vedoucího výzkumného centra pro baterie, které provozuje Sungkyunkwanská univerzita a Samsung SDI, neexistují důkazy, že plně nabité baterie představují vyšší riziko vzniku požáru.

„Nadměrné nabíjení není hlavním faktorem vzniku požáru,“ uvedl. „Elektromobily jsou od počátku navrženy tak, aby nikdy nedosáhly plného nabití, i když palubní deska ukazuje 100 procent. Je to neprokázané tvrzení, že baterie představují vyšší riziko vzniku požáru, když jsou plně nabité. Zdá se, že je to spíše jakýsi ‚hon na čarodějnice‘, když se blokuje vjezd elektromobilů s více než 90 % nabitím do podzemních garáží. Je nutné přijít s vhodnými opatřeními po důkladné diskuzi mezi odborníky,“ dodal.

Majitelé jsou proti

Ze 139 požárů elektromobilů hlášených v Jižní Koreji za poslední tři roky došlo pouze ke 26 při nabíjení. Pro srovnání, 68 požárů vzniklo během jízdy a dalších 36, když bylo vozidlo zaparkováno. Zbytek statistika neuvádí. Onen mercedes byl také prostě zaparkován, nenabíjel se.

Majitelé elektromobilů jsou pochopitelně rovněž nespokojeni. Omezením nabíjení vláda fakticky sníží využitelný dojezd všech elektromobilů.

„Pokud by vzplálo auto na benzin, omezila by vláda tankování na 90 procent?“ napsal jeden majitel tesly na korejské sociální síti. „Nerozumím, jak vláda přišla na čísla jako 80 a 90 procent; na základě jakých prokázaných dat? Pokud je to tak nebezpečné, proč vláda vůbec podporovala lidi v nákupu elektromobilů?“ pokračoval.

Elektrický Lotus Elise se nejspíš znovu opozdí, čeká se na baterie

AutoMoto

Výběr článků

Načítám