Článek
Vystavovat vozy značky z Mladé Boleslavi je v Národním technickém muzeu tradicí. Už předchůdce Škody Auto, firma Laurin & Klement, byla tradičním partnerem.
„Je třeba připomenout, že jeden ze zakladatelů dnešní firmy Škoda Auto, Václav Klement, ve třicátých letech našemu muzeu věnoval nejen svůj osobní archiv týkající se firmy, ale také první vůz, který v Mladé Boleslavi vyrobil v roce 1906. Na stavbu této budovy také věnoval jeden milion předválečných korun,“ vypráví generální ředitel Národního technického muzea Karel Ksandr.
Škoda chystá elektrickou ofenzivu, další čtyři elektromobily mají udržet pracovní místa
„Když zavzpomínáme ještě na naši starší historii, tak se dostaneme až k jakémusi Adalbertu Fingerhutovi, známému jako Vojta Náprstek, který založil první české technické muzeum,“ pokračuje Karel Ksandr. Náprstek ve svém technickém muzeu sbíral nejmodernější zařízení té doby, například šlapací šicí stroj nebo Papinův hrnec. „V jeho duchu i my sbíráme současné modely,“ dodává Ksandr.
I Enyaq iV se pro budoucí generace stane historickým vozem. Teď ale patří k těm nejmodernějším. Jedná se o první automobil v Česku vyrobený na speciální elektrické platformě MEB.
Za volantem Škody Enyaq iV: Výborný po všech stránkách
„Pro nás je to speciální model, protože začíná elektrickou éru Škodovky,“ uvádí Štěpán Řehák, tiskový mluvčí značky.
Vystavený vůz disponuje baterií o velikosti 82 kWh, s dojezdem 525 kilometrů. Z 5 do 80 procent ho lze nabít za necelých 40 minut.
Automobilka má na model již 70 tisíc objednávek, nejvíce v Německu, Nizozemí, Norsku a Švédsku. Podle Štěpána Řeháka projevují o elektromobil zájem i Češi. „Seznamují se ale s elektrickými auty pomaleji. U nás bude přechod na elektrická auta ještě trvat,“ odhaduje.