Hlavní obsah

Směrovky na volantu a volič převodovky na displeji. Tesla Model 3 prošla rozsáhlou modernizací

Tesla Model 3 modelového roku 2024 byla oficiálně představena. Kromě toho, že novinka přináší svěží design exteriéru, dostává aktualizovaný interiér a řadu dalších vylepšení, která prodlouží dojezd.

Foto: Tesla

Tesla Model 3 po modernizaci

Článek

Vizuálně nejvýraznější změny byly provedeny na náraznících a světlech. Přední část má nyní pár tenkých LED světlometů se zabudovanými světly pro denní svícení nad přepracovaným nárazníkem s ostřejšími liniemi a novým otvorem spodní mřížky.

Podobně byla i zadní část vylepšena novými zadními LED světly, zatímco Tesla vytvořila také nová 18palcová kola Photon a 19palcová kola Nova.

Foto: Tesla

Pro srovnání: Tesla Model 3 před modernizací

Aktualizace provedené v interiéru jsou ale pravděpodobně důležitější než změny zvenčí, sahají dokonce nad rámec běžných faceliftů. Minimalistická filozofie byla zachována, ale Tesla pro Model 3 vytvořila novou palubní desku, která zahrnuje osvětlení, jež přes ni prochází a proudí do dveří.

Model 3 dostal také nové dveřní panely. Automobilka navíc pro Model 3 navrhla nový volant, který obsahuje tlačítka pro směrová světla. To znamená, že Tesla odstranila páčky na sloupku řízení. Automobilka také přesunula volič převodovky na dotykovou obrazovku, což by mohlo způsobit určitou kontroverzi.

Foto: Tesla

Interiér Tesly Model 3 po modernizaci

Foto: Tesla

Pro srovnání: interiér Tesly Model 3 před modernizací

Nová jsou i sedadla s funkcí ventilace vpředu. Zákazníci si mohou nový Model 3 objednat také s vylepšeným zvukovým systémem se 17 reproduktory a Tesle se dokonce podařilo zvětšit velikost kufru z 561 litrů na 594 litrů.

Cestující sedící vzadu mají k dispozici také osmipalcový dotykový displej, na kterém si mohou upravit nastavení klimatizace a získat přístup k různým funkcím. Hlavní obrazovka infotainmentu vpředu také narostla z 15 palců na 15,4 palce a má štíhlejší rámečky.

Tesla ještě nezveřejnila specifikace pro faceliftovaný Model 3, ale dojezd se v Evropě zvýšil o 11-12 procent. Základní dojezd verze s pohonem zadních kol může ujet až 554 km v cyklu WLTP, zatímco verze Long Range s větší baterií a pohonem všech kol je ohodnocena na 677 km.

Zůstává nejasné, zda Tesla používá větší baterii za účelem zvýšení dojezdu, ale víme, že koeficient aerodynamického odporu byl snížen z 0,23 Cd na 0,219 Cd, což bezpochyby má svou roli.

Rychlost nabíjení se nezměnila, standardní vůz má nejvyšší výkon 170 kW a verze s dlouhým dojezdem jej zvyšuje na 250 kW.

Omlazený Model 3 by se v Evropě měl objevit na začátku příštího roku.

Američan zůstal zavřený v tesle s vybitou baterií. Nevěděl, že dveře mají i normální kliku

AutoMoto

Tesla Cybertruck nasbírala téměř dva miliony předobjednávek, noví zákazníci mohou čekat až pět let

AutoMoto

Výběr článků

Načítám