Článek
Generální ředitel společnosti DaimlerChrysler Dieter Zetsche nicméně začátkem měsíce potvrdil, že divize Smart by se v příštím roce měla dostat do zisku. Automobilka DaimlerChrysler koncem března schválila další nákladnou reorganizaci divize, která zahrnuje ukončení výroby čtyřsedadlového modelu ForFour a zrušení 300 pracovních míst. Reorganizace si vyžádá zhruba miliardu eur. Smart chce bojovat v USA nejen svojí originalitou, ale také cenou. Ta by měla podle amerických zdrojů začínat pod 15 000 dolary.
Původně měly být vozy Smart porodávány v autosalonech Mercedes-Benz, nakonec si však vedení nechce kazit image prémiové značky a přistoupí na jiné řešení. Nabídne tak dealerství jiným skupinám, jako je Penske nebo United Auto Group.
Představitelé společnosti již dříve uvedli, že divize Smart loni snížila provozní ztrátu ze zhruba 600 miliónů eur v roce 2004. Přesnější údaje však neposkytli. Podle analytiků divize v loňském roce prodělala zhruba 400 miliónů eur zejména kvůli modelu ForFour, jehož prodej se loni propadl o čtvrtinu na 43 700 vozů.
Provozní zisk celé společnosti DaimlerChrysler loni klesl o deset procent na 5,185 miliardy eur z předchozích 5,754 miliardy. V letošním prvním čtvrtletí však provozní zisk páté největší automobilky na světě stoupl o 42 procent na 891 miliónů eur.