Článek
Smart forfour s pěticí dveří je dlouhý 3750, široký 1790 a vysoký 1450 mm. Samozřejmostí je vnitřní ocelová konstrukce Tridion, která tvoří jakési pevné jádro, ke kterému jsou připevněny ostatní části kapoty. Tato konstrukce je schopna odolávat i vysokým tlakům, takže i při srážce s nákladním vozem nedojde k výraznější deformaci vnitřního prostoru kabiny.
Zájemci o tohoto nového Smarta se mohou těšit na nabídku tří benzínových a dvou naftových motorů. Smart si uchovává charakteristický rys vozidel této značky - usměvavou tvář. To zvýrazňuje též barevná kombinace jednotlivých karosářských partií. Uvnitř čeká celá řada překvapení, jež budou zřejmě v nejednom případě až na hranici výstřednosti. Co říkáte třeba tomu, že loketní opěrky ve dveřích slouží zároveň jako jejich podélné výztuhy?
Smart není jen jedním z malých aut, ale celkově nově koncipovaným vozem, který byl navržen tak, aby nejlépe vyhovoval městskému provozu. Myšlenka malého městského vozu se zrodila v designérských studiích světoznámého výrobce hodinek, švýcarské firmy Swatch, v roce 1989. Prvním partnerem firmy Swatch byla automobilka Volkswagen, která však od projektu záhy odstoupila.
V roce 1994 byl projekt nastartován nanovo, tentokrát ve spolupráci s automobilkou Mercedes-Benz. Prototyp nového vozu byl hotov v roce 1996. Oficiálně byl Smart poprvé představen na frankfurtském veletrhu v roce 1997. V tomtéž roce také byla otevřena moderní výrobní hala v Hambachu v Lotrinsku.