Hlavní obsah

Smart představuje elektrický crossover, otevírá novou kapitolu

Automobilka Smart představuje crossover s netradičním označením #1. Elektromobil má základy od čínské automobilky Geely.

Foto: Smart

Smart #1

Článek

Novinka absolutně nesouvisí s předchozími modely Smart Fortwo a Smart Forfour, je to první nový model této značky od chvíle, kdy v roce 2019 do značky vstoupila čínská automobilová skupina Geely jako 50procentní akcionář a převzala polovinu společnosti od zakladatele, Mercedesu.

První zbrusu nový model s logem Smart od roku 2014 je novým začátkem pro značku, která v devadesátých letech vznikla kolem jediného, revolučního městského mikroauta.

Smart míří do vod crossoverů, v Mnichově představil roztomilý Concept 1

AutoMoto

Jde o první elektromobil určený pro Evropu, který využívá platformu Geely SEA – poprvé nasazenou na čínském trhu pro Zeekr 001. Na stejných základech brzy vyjede i základní elektrické SUV od Volva. Německé a čínské společnosti, které sdílejí správu značky Smart, si své povinnosti rozdělily jasně: Geely dodá platformu a Mercedes se postará o design.

Novinka vychází ze stejnojmenného loňského konceptu. Nechybí bezrámové dveře, zatahovací kliky dveří a panoramatická střecha. Vůz na délku měří 4,27 metru, 1,82 metru naměříte na šířku a 1,64 m na výšku. Rozvor náprav činí 2,75 metru.

Interiér je založen na 3D uživatelském rozhraní. Dominuje 12,8palcová obrazovka infotainmentu, řidiči je k dispozici 9,2palcový digitální přístrojový štít.

Mercedes SL dostal základní verzi se čtyřválcem

AutoMoto

Elektromotor má výkon 200 kW. Crossover ještě nebyl homologován, údaje o dojezdu tak zůstávají neznámé. Energie je uložena v 66kWh baterii, 150kW výkon nabíjení znamená, že dobití z 10 na 80 % může být dokončeno za méně než půl hodiny.

Smart neoznámil, kdy se nový crossover začne prodávat, ani jeho počáteční cenu, ale očekává se, že nejprve dorazí do Číny, než se dostane na evropský trh.

Související témata:

Výběr článků

Načítám