Hlavní obsah

Smart pracuje na nástupci svého ikonického městského modelu Fortwo

Evropský šéf značky potvrdil vývoj nástupce ikonického městského modelu Smart Fortwo, nově s elektrickým pohonem. K jeho výrobě ale automobilka potřebuje najít partnera.

Foto: Mercedes-Benz

Smart Fortwo

Článek

Značka Smart se proslavila především svým prvním vozem, malým městským modelem Fortwo, který patřil k nejmenším automobilům, s jakými jsme se mohli na evropských silnicích potkat. V posledních letech ale značka prošla výraznou proměnou, z části ji vlastní čínský koncern Geely, výrobu přesunula do Číny a nasedla na vlnu populárních SUV.

Dirk Adelmann, výkonný ředitel značky Smart pro Evropu, nicméně v rozhovoru pro britský Autocar potvrdil, že automobilka pracuje na čistě elektrickém nástupci malého dvoudveřového modelu Fortwo. Výroba poslední generace modelu Fortwo skončila před několika měsíci a značka by na ikonický model ráda navázala.

Smart v Mnichově ukázal crossover #3, v prodeji bude ještě letos

AutoMoto

Ostatně Adelmann si rovněž uvědomuje možný potenciál pro městské vozidlo nové éry, které by mělo potenciál „nejen v Evropě, ale zejména pro Evropu“. Podle jeho slov by tak mělo smysl vůz přivést zpět.

Údajně již existují návrhy nového modelu, které mají být označeny jako „Project 2“, přičemž produkční vůz by měl dostat označení #2. V produktové nabídce značky tak možná vznikne trochu zmatek, neboť model #1 je crossover a #3 má tvary SUV kupé, podle Adelmanna si však značka od začátku drží ikonické číslo 2 právě pro nástupce Fortwo.

Foto: Smart

Minulá generace modelu Smart Fortwo nabízela i elektrický pohon

Nejdůležitější částí vývoje nového modelu ale bude zajištění jeho ziskovosti, což v minulosti pro značku nebylo úplně snadné. Segment městských aut totiž v Evropě není příliš silný a Smart Fortwo si v nejsilnějším roce připsal okolo 100 000 prodaných kusů. To by bohužel k ospravedlnění nové platformy a nového vývoje nestačilo, uvedl Adelmann.

Značka se proto aktuálně porozhlíží po novém partnerovi, se kterým by se mohla podělit o náklady na výrobu. „Poslední věc, kterou chceme udělat, je vyrábět vozidlo, na kterém nikdo nevydělává, protože takové vozidlo dlouho nevydrží,“ uvedl evropský šéf značky.

V minulosti našla automobilka partnera v Renaultu, kdy modely Smart Fortwo, Forfour a Renault Twingo sdílely platformu a techniku. Nyní, kdy polovinu značky vlastní čínský koncern Geely, může automobilka hledat partnera i mezi novými čínskými značkami.

Smart ukázal druhý model nové éry, konkurenta pro Teslu Model Y

AutoMoto

Brabus se opět pustil do značky Smart, představuje upravený crossover #1

AutoMoto

Výběr článků

Načítám