Hlavní obsah

Smart #5 přijíždí jako prémiové všestranné SUV s dojezdem až 740 km

Automobilka Smart představila svůj dosud největší a nejvšestrannější model, čistě elektrické SUV s označením #5. Vůz slibuje dojezd až 740 kilometrů na jedno nabití, výkon přes 400 koní a prémiový i dobrodružný charakter.

Foto: Smart

Smart #5

Článek

Značka Smart pokračuje ve své transformaci z výrobce malých městských vozidel na výrobce prémiových SUV. Po malém crossoveru a SUV-kupé nyní značka představuje svůj dosud největší model, prémiové všestranné SUV s označením #5.

Design vozu vznikal pod taktovkou společnosti Mercedes-Benz, jednoho ze spoluvlastníků značky. Už na první pohled zaujme výraznou maskou s nevšedními světlomety, které jsou propojeny několika menšími pozičními světly.

Tvary vozu jsou uhlazené, kliky zapuštěné a kola byla navrhována s ohledem na nízký aerodynamický odpor. Zaujmou přitom i detaily jako loga značky na D sloupcích či plovoucí středové pokličky kol, které tak vždy zůstávají v rovině a ukazují logo značky.

Brabus se opět pustil do značky Smart, představuje upravený crossover #1

AutoMoto

Zákazníci mají na výběr mezi verzemi Premium a Summit, kdy druhá jmenovaná nabídne výrazný dobrodružný charakter se střešním nosičem, přídavnými střešními LED světly, integrovaným žebříkem pro snazší přístup na střechu, exteriérovým kufrem a ochranou podvozku.

Pro značku jde zatím o největší model. Na délku měří 4750 mm a rozvor náprav má šířku 2900 mm. I díky tomu může nabídnout bohatý vnitřní prostor, včetně 34 odkládacích přihrádek. Zavazadlový prostor slibuje objem až 1530 litrů a přední frunk pojme až 72 litrů nákladu.

Kabina zaujme především bohatou technologickou výbavou. Palubní desce dominuje digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,3palce, na který navazují dva 13“ displeje. Prostřední funguje jako infotainment. Kromě klasických služeb nabídne i hlasového asistenta s podporou umělé inteligence.

Vůz je také vybaven průhledovým (HUD) displejem s úhlopříčkou 25,6“ a funkcí rozšířené reality, audiosystémem Sennheiser s 21 reproduktory či ambientním osvětlením s nabídkou 256 barev.

Přední sedadla by měla nabízet mimořádný komfort, zadní pak potěší i možností vyhřívání. Všechna sedadla lze přitom sklopit a vytvořit tak v kabině pohodlné lůžko či dvoulůžko.

S technickými detaily zatím automobilka šetřila, v podlaze by však měla být baterie s kapacitou až 100 kWh, slibující dojezd až 740 km na jedno nabití. Jde však o údaj podle čínského testovacího standardu CLTC, který bývá oproti evropskému standardu WLTP značně optimistický.

Foto: Smart

Současná nabídka čistě elektrických crossoverů značky Smart, tedy modely #5, #1 a #3

Elektromobil pracuje s 800V architekturou, díky čemuž by měl nabízet podporu velmi rychlého nabíjení. Dobití z 10 na 80 procent by tak mělo trvat pouze kolem 15 minut. Díky 220V zásuvce lze navíc z auta nabíjet domácí spotřebiče.

Parametry pohonných jednotek společnost oficiálně nezveřejnila, díky datům zveřejněným čínskými úřady ale víme, že Smart #5 nabídne pohon pouze zadních i všech kol. Verze s pohonem zadních kol by měly nabízet výkon 340 a 363 koní.

Verze s pohonem všech kol by měla kombinovat přední elektromotor o výkonu 224 koní se zadním elektromotorem o výkonu 363, případně až 422 koní. Zatím ovšem není jisté, které konfigurace se budou nabízet na evropských trzích, kam by měl vůz dorazit začátkem příštího roku.

Smart pracuje na nástupci svého ikonického městského modelu Fortwo

AutoMoto

Po dvaceti letech zvažuje Smart návrat roadsteru

AutoMoto
Související témata:
Smart #5

Výběr článků

Načítám