Článek
Značka Smart pokračuje ve své transformaci z výrobce malých městských vozidel na výrobce prémiových SUV. Po malém crossoveru a SUV-kupé nyní značka představuje svůj dosud největší model, prémiové všestranné SUV s označením #5.
Design vozu vznikal pod taktovkou společnosti Mercedes-Benz, jednoho ze spoluvlastníků značky. Už na první pohled zaujme výraznou maskou s nevšedními světlomety, které jsou propojeny několika menšími pozičními světly.
Tvary vozu jsou uhlazené, kliky zapuštěné a kola byla navrhována s ohledem na nízký aerodynamický odpor. Zaujmou přitom i detaily jako loga značky na D sloupcích či plovoucí středové pokličky kol, které tak vždy zůstávají v rovině a ukazují logo značky.
Brabus se opět pustil do značky Smart, představuje upravený crossover #1
Zákazníci mají na výběr mezi verzemi Premium a Summit, kdy druhá jmenovaná nabídne výrazný dobrodružný charakter se střešním nosičem, přídavnými střešními LED světly, integrovaným žebříkem pro snazší přístup na střechu, exteriérovým kufrem a ochranou podvozku.
Pro značku jde zatím o největší model. Na délku měří 4750 mm a rozvor náprav má šířku 2900 mm. I díky tomu může nabídnout bohatý vnitřní prostor, včetně 34 odkládacích přihrádek. Zavazadlový prostor slibuje objem až 1530 litrů a přední frunk pojme až 72 litrů nákladu.
Kabina zaujme především bohatou technologickou výbavou. Palubní desce dominuje digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,3palce, na který navazují dva 13“ displeje. Prostřední funguje jako infotainment. Kromě klasických služeb nabídne i hlasového asistenta s podporou umělé inteligence.
Vůz je také vybaven průhledovým (HUD) displejem s úhlopříčkou 25,6“ a funkcí rozšířené reality, audiosystémem Sennheiser s 21 reproduktory či ambientním osvětlením s nabídkou 256 barev.
Přední sedadla by měla nabízet mimořádný komfort, zadní pak potěší i možností vyhřívání. Všechna sedadla lze přitom sklopit a vytvořit tak v kabině pohodlné lůžko či dvoulůžko.
S technickými detaily zatím automobilka šetřila, v podlaze by však měla být baterie s kapacitou až 100 kWh, slibující dojezd až 740 km na jedno nabití. Jde však o údaj podle čínského testovacího standardu CLTC, který bývá oproti evropskému standardu WLTP značně optimistický.
Elektromobil pracuje s 800V architekturou, díky čemuž by měl nabízet podporu velmi rychlého nabíjení. Dobití z 10 na 80 procent by tak mělo trvat pouze kolem 15 minut. Díky 220V zásuvce lze navíc z auta nabíjet domácí spotřebiče.
Parametry pohonných jednotek společnost oficiálně nezveřejnila, díky datům zveřejněným čínskými úřady ale víme, že Smart #5 nabídne pohon pouze zadních i všech kol. Verze s pohonem zadních kol by měly nabízet výkon 340 a 363 koní.
Verze s pohonem všech kol by měla kombinovat přední elektromotor o výkonu 224 koní se zadním elektromotorem o výkonu 363, případně až 422 koní. Zatím ovšem není jisté, které konfigurace se budou nabízet na evropských trzích, kam by měl vůz dorazit začátkem příštího roku.