Článek
Slovenský konstruktér první verzi létajícího auta začal vyvíjet v roce 1990, verze 2.5 je již třetí evolucí a zatím jde o prototyp. Předchozí ani současná verze se nikdy neprodávaly, verze 3.0, naplánovaná ještě na letošní rok, se nejspíš dočká komerčního využití.
O pohon dvoumístného létajícího automobilu se stará motor Rotax 912. Jeho přesné technické parametry na oficiálních stránkách projektu chybějí, při jízdě v režimu „automobil“ je nejvyšší rychlost 160 km/h, což při spotřebě paliva 7,5 l / 100 km dává teoretický dojezd 500 kilometrů.

AeroMobil 2.5

AeroMobil 2.5
V režimu „letadlo“ činí nejvyšší rychlost 200 km/h, přičemž rychlost při vzletu je 130 km/h. Dolet činí dle údajů výrobce 700 kilometrů a spotřeba paliva pak 15 litrů za hodinu letu.
Suchá hmotnost činí 450 kilogramů, délka aeromobilu je rovných šest metrů, šířka pak 8,2 metru (vysunutá křídla), respektive 1,6 metru (režim jízdy).

AeroMobil 2.5