Článek
Budoucí továrna Gotion InoBat Batteries na ploše více než 100 hektarů, která má vytvořit několik tisíc pracovních míst, by v první fázi měla dosáhnout kapacity 20 gigawatthodin. Se začátkem výstavby se počítá v příštím roce a s plným spuštěním v roce 2026.
„Evropa má velký potenciál, strategickou polohu a dlouhou tradici v automobilovém průmyslu. Slovensko má možnost bojovat o umístění továrny, a tak být konkurenceschopné v oblasti elektromobility,“ uvedl výkonný ředitel InoBatu Marián Boček.
Podle něj mezi klíčové faktory při rozhodování o výběru lokality pro továrnu patří podpora státu při výstavbě infrastruktury, vydávání stavebních povolení a poskytování pobídek.
Inobat má výzkumné a vývojové centrum spolu s pilotní výrobní linkou na západním Slovensku.
Čínský výrobce baterií Gotion High-Tech dříve získal pětadvacetiprocentní podíl v InoBatu. Gotion High-Tech patří mezi přední bateriové konglomeráty na světě. Největším akcionářem firmy je s podílem 24,77 procenta automobilka Volkswagen, se kterou má Gotion exkluzivní smlouvu na dodávky baterií pro elektromobily mimo Čínu. Kromě baterií pro elektromobily vyrábí také baterie pro skladování energie či zařízení pro přenos a distribuci elektrické energie.
Automobilový průmysl v EU se připravuje na přechod na elektromobilitu. Členské země evropského bloku letos definitivně schválily normu, která od roku 2035 prakticky znemožní prodej nových benzinových a naftových aut v Unii.