Hlavní obsah

Slovenská divize Volkswagenu slaví úspěšný rok, zvýšila výrobu i zisky

Automobilka Volkswagen se pochlubila úspěšnými výsledky své slovenské divize. Produkce vozidel vzrostla o 22,4 procenta, zisky o 15 procent, na výrobní lince bratislavského závodu se objevily zcela nové modely a pokračuje i nábor nových zaměstnanců.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Výroba nové Škody Superb v bratislavském závodu automobilky Volkswagen

Článek

Slovenská divize německé automobilky Volkswagen loni zvýšila produkci vozidel meziročně o 22,4 procenta na 328 927 aut. Zisk před zdaněním tohoto největšího soukromého zaměstnavatele a exportéra v zemi stoupl o 15 procent na 319 milionů eur (8,1 miliardy korun), informovala dnes společnost Volkswagen Slovakia.

Bratislavská továrna automobilky loni zaznamenala výraznější změny ve výrobním portfoliu. Zahájila sériovou produkci nové generace modelů Škoda Superb a Volkswagen Passat. Naopak z výrobních linek závodu přestala sjíždět sportovně-užitková vozidla (SUV) Škoda Karoq a také malá městská vozidla Volkswagen up! včetně jeho elektrické verze.

Na investice, které souvisely hlavně právě s náběhem produkce nových modelů, Volkswagen vynaložil na Slovensku loni 423,6 milionu eur (10,75 miliardy Kč). Připravuje další investice, které spolu s již realizovanými projekty v posledních letech dosáhnou dohromady 1,5 miliardy eur (38 miliard korun), detaily slovenská divize automobilky neuvedla.

Škoda začala vyrábět nový superb. První dorazí kombi, na liftback si ještě počkáme

AutoMoto

V současnosti Volkswagen vyrábí v Bratislavě osm modelů čtyř koncernových značek. Kromě passatů a superbů Volkswagen v Bratislavě montuje SUV Volkswagen Touareg, Audi Q7 a Audi Q8 a také dva modely Porsche Cayenne, jehož elektrickou verzi připravuje. V Martině na severu země má navíc závod na produkci součástek.

Velká SUV se loni na celkové produkci továrny podílela téměř čtyřmi pětinami. Na 40 procent výroby Volkswagen Slovakia exportoval na trhy zemí Evropské unie a Británie, další čtvrtinu do Spojených států a Kanady a pětinu do Číny.

Zlepšení výsledků slovenské divize Volkswagenu předseda představenstva Wolfram Kirchert zdůvodnil kromě jiného částečnou stabilizací dodavatelského řetězce. Uvedl, že i loni byla část vozidel smontována bez chybějících dílů a dokončena až následně. Už v minulosti plynulost výroby ovlivnil nedostatek některých součástek.

Foto: Volkswagen

Na Slovensku se vyrábí i Volkswagen Passat deváté generace.

Na konci loňského roku Volkswagen na Slovensku zaměstnával více než 11 600 pracovníků. Letos chce přijmout dalších 1500 lidí, upozornil ale na nedostatek kvalifikované pracovní síly v zemi.

Automobilový průmysl je hlavním motorem ekonomiky Slovenska, které je v přepočtu na obyvatele největším výrobcem vozidel. Kromě Volkswagenu mají své továrny v zemi Kia Motors, Jaguar Land Rover a Stellantis. K nim přibude závod automobilky Volvo.

Slovensko podle lednových předběžných údajů místního svazu automobilového průmyslu loni vyrobilo 1,08 milionu vozidel. Pro letošní rok svaz očekává nárůst produkce na rekordních 1,13 milionu aut.

Česko nedávno ostrouhalo. Na Slovensku ale gigafactory na baterie postaví Číňané

Ekonomika

Výběr článků

Načítám