Článek
Praga byla mezi světovými válkami nejprodávanějším tuzemským výrobcem automobilů. V padesátých letech vyráběla nákladní automobil V3S, který proslul svými schopnostmi i v náročném terénu. Praga, jejíž první automobil Mignon přišel na svět v roce 1911, vyráběla kromě osobních a nákladních vozidel také motocykly, autobusy, trolejbusy a dokonce i letouny a tanky.

Nyní firma představila soutěžní automobil R4, se kterým tým Race 4 Praga závodil minulý víkend na okruhovém závodu v belgickém Spa. Praga R4, okruhový speciál s designem od Riccarda Pelizzata, pohání osmiválec o výkonu 520 koní.

Poháněná jsou zadní kola, sekvenční převodovka má šest rychlostních stupňů. Díky použití karbonu je celková hmotnost vozidla pouhých 800 kg. Model Praga R4 technicky vychází ze slovenského sportovního modelu K1-Attack.