Hlavní obsah

Slavná karosárna dává nový život neméně slavnému závoďáku

Zagato IsoRivolta GTZ je reinkarnací závodní placky z 60. let. S tímto kouskem by však 19 šťastlivců - víc se jich nevyrobí - mělo jezdit i po silnicích. Ještě nejsou všechny vyprodány.

Foto: Zagato

Zagato IsoRivolta GTZ

Článek

Světoznámá italská karosárna Zagato poodhaluje svůj nejnovější kousek - reinkarnaci vozu Iso Rivolta A3/C z roku 1963. Novinka, zatím odhalená na počítačových ilustracích, opakuje tehdejší koncept - elegantní a hlavně placatá italská karoserie a velký americký motor pod kapotou.

Foto: Zagato

Zagato IsoRivolta GTZ

Tehdy byl v útrobách motor Chevy 327, tedy 5,4l osmiválec od Chevroletu s rozvodem OHV. Nyní je to upravený motor z Chevroletu Corvette Z06 generace C7. Má objem 6,8 litru, je přeplňovaný kompresorem a hodnoty výkonu ani točivého momentu zatím nejsou známy.

Foto: Zagato

Zagato IsoRivolta GTZ

Má být vyrobeno jen 19 kusů, z čehož devět je údajně už zamluveno. Zprávy o ceně nejsou na světě, ale očekávejte desítky milionů korun. Vůz se v celé své kráse na skutečných fotkách, nikoliv jen ilustracích, má ukázat letos v říjnu.

Iso Rivolta A3/C byla placka, která se účastnila vytrvalostních závodů včetně ikonické čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans. Později se z ní stalo Bizzarrini 5300GT. Měla ještě silniční verzi A3/L, která se později stala modelem Grifo. A existují i záznamy o voze s názvem Iso Grifo A3/C, které má oproti Rivoltě A3/C (na snímku bez laku) trochu jinak řešeny některé detaily, např. výdech horkého vzduchu za předními koly.

Související články

Výběr článků

Načítám