Hlavní obsah

Slavná Godzilla končí. Nissan přestal přijímat objednávky na GT-R

3:05
3:05

Poslechněte si tento článek

Výroba Nissanu GT-R generace R35 končí po téměř dvou desetiletích. Automobilka přestala přijímat objednávky a modelový rok 2025 tak je poslední.

Foto: Nissan

Speciální edice Nissanu GT-R Skyline Edition

Článek

Nissan GT-R své poslední generace R35, přezdívaný stejně jako předchůdci Godzilla, se představil na tokijském autosalonu v roce 2007. Standardní zhruba osmiletý životní cyklus však pro něj neplatil - automobilka ho vyráběla pořád dál jen s facelifty. To však letos skončí - Nissan přestal přijímat objednávky.

„Ukončili jsme přijímání objednávek na naplánovanou výrobní kvótu. Rádi bychom vyjádřili upřímnou vděčnost všem našim zákazníkům za jejich podporu od jeho uvedení na trh v roce 2007,“ uvedla automobilka v prohlášení na webu.

Toto oznámení potvrzuje, co svět už nějakou dobu tušil – že modelový rok 2025 je pro GT-R labutí písní. R35 již byla dříve vyřazena z výroby na různých trzích kvůli problémům s pravidly pro nová auta týkající se hluku, emisí či bezpečnosti. Austrálie a Nový Zéland viděly své poslední GT-R v říjnu 2021, dodávky v Evropě a Velké Británii skončily v březnu 2022 a v říjnu 2024 přišly poslední dvě edice T-Spec Takumi a Skyline pro severoamerické trhy.

Faceliftů bylo za tu dobu mnoho - v letech 2010, 2016 a 2023. Srdcem GT-R byl vždy jeho přeplňovaný 3,8litrový motor V6, který během své 18leté existence prošel řadou vylepšení. Počátečních 353 kW narostlo po faceliftu v roce 2023 na 421 kW, vysoce výkonná verze Nismo posunula toto číslo na 447 kW.

Jak vypadá budoucnost? Nissan v roce 2023 nabídl pohled na to, co přijde, prostřednictvím konceptu Hyper Force. Tento divoký supersport by se měl vyvinout v GT-R generace R36 - tedy pokud Nissan přestojí své současné finanční obtíže. Ty by totiž mohly zejména plány na výkonnou vlajkovou loď zpozdit, nebo dokonce znamenat jejich zrušení.

Nástupce dnešního GT-R, pokud přijde, bude pravděpodobně plně elektrický vůz s bateriemi s pevným elektrolytem. Ty však pravděpodobně nebudou připraveny na sériovou výrobu před rokem 2028. Nissan by však mohl zvolit také mezikrok v podobě hybridního sporťáku, jak vedení opakovaně naznačovalo - ovšem opět před současnými trablemi, které mohou znamenat i zánik značky.

Nissan upřesňuje plány na záchranu, bude propouštět i zavírat továrny

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám