Článek
Automobilka BMW dnes vyrábí M-verze svých SUV i sedanů a vznikl také ostrý kombík řady 3. Navzdory tomu, že v minulosti měly varianty M i roadstery Z3 a Z4, něco takového se opakovat nebude. Alespoň podle zjištění webu BMW Blog, který se zprávami z mnichovské automobilky zabývá.
Proč ne? Nikdo by ho nekupoval, zní odpověď. Podle Michaela Wimbecka, který u mnichovské automobilky projekt Z4 vede, pro novou Z4 M není trh. Někteří členové vývojového týmu ho chtěli postavit, ale ve výsledku je rozhodnutí i u takového auta na manažerech, kteří řeší, zda by se vývoj vyplatil.
Rozdíl oproti Z4 M40i, která je aktuálně na vrcholu nabídky, by navíc nejspíš nebyl tak velký. Už ta totiž používá některé detaily, jako kinematiku náprav nebo návrhy pomocných rámů, z plnotučných M3 a M4. Také je pořádně výkonná – její řadový šestiválec dává 340 koní a 500 N.m a na stovku zrychlí za 4,2 sekundy.
Na co se alespoň snad lze těšit, je manuální převodovka i pro silnější motory než základní dvoulitr, tedy snad i pro M40i. Ostatně, Toyota Supra, která sdílí se Z4 techniku, už manuál k šestiválci dostala. Že ho ale dostane i roadster, je zatím pouze spekulace.