Hlavní obsah

Skutečné ferrari jen připomíná, přesto jde nepojízdný model do aukce s astronomickou cenou

Sbírání zmenšených modelů poskytuje mnoha automobilovým nadšencům způsob, jak vlastnit své vysněné stroje cenově dostupnějším a prostorově úspornějším způsobem. Toto Ferrari FXX-K Evo však opravdu není autíčkem do vitríny. Jde o model 1:2, který Ferrari použilo pro testování hypersportu v aerodynamickém tunelu.

Foto: RM Sotheby's

Model Ferrari FXX-K Evo pro testy v aerodynamickém tunelu je na prodej.

Článek

Aukční síň RM Sotheby’s odhaduje, že model by na aukci v Paříži 31. ledna mohl vynést 310 000 až 355 000 dolarů, tedy přibližně 7–8 milionů korun.

Toto Ferrari FXX-K Evo je v měřítku 1:2, což znamená, že je poloviční než skutečné auto. Nemá žádná okna ani dveře a exteriér je částečně odkrytý z uhlíkových vláken. Nepojízdná socha by mohla být docela zajímavým kusem ve velké sbírce.

Foto: RM Sotheby's

Model Ferrari FXX-K Evo pro testy v aerodynamickém tunelu je na prodej.

Tento model byl třetím příkladem vytvořeným pro testy ve větrném tunelu. Ferrari jej podle RM Sotheby’s použilo během závěrečných fází vývoje vozu FXX-K Evo. Model sedí na pojízdné desce. Aukční síň navrhuje, že by si kupující mohl vozidlo dokonce připevnit na zeď.

Ferrari FXX-K je ve své finální verzi vytvořeno pro speciální okruhové dny a nesmí na silnice. Verze Evo je ještě ostřejší variantou FXX-K, která sama vychází ze silničního LaFerrari.

Evo se vyznačuje přepracovanou aerodynamikou s centrální ploutví na zadní palubě a dvouplošným křídlem. Došlo také ke změnám na podvozku a náraznících. Vylepšené aerodynamické nastavení zvýšilo přítlak o 23 procent oproti běžnému FXX-K.

Foto: Ferrari

Pojízdné Ferrari FXX-K Evo

V hotovém autě výkon pochází ze 6,3litrového dvanáctiválce s hybridním pohonem, přičemž produkuje celkem 1036 koňských sil. Výkon přenáší na zadní kola sedmistupňová dvouspojková převodovka.

Ferrari nikdy nezveřejnilo výkonové specifikace pro FXX-K Evo, ale s nižší hmotností a lepší aerodynamikou než běžná verze by mělo být rychlejší na trati v rukou správného řidiče. To samozřejmě není případ tohoto modelu, který může majitel obdivovat pouze pro jeho tvary.

Související témata:

Výběr článků

Načítám