Hlavní obsah

Skutečné ferrari jen připomíná, přesto jde nepojízdný model do aukce s astronomickou cenou

Sbírání zmenšených modelů poskytuje mnoha automobilovým nadšencům způsob, jak vlastnit své vysněné stroje cenově dostupnějším a prostorově úspornějším způsobem. Toto Ferrari FXX-K Evo však opravdu není autíčkem do vitríny. Jde o model 1:2, který Ferrari použilo pro testování hypersportu v aerodynamickém tunelu.

Foto: RM Sotheby's

Model Ferrari FXX-K Evo pro testy v aerodynamickém tunelu je na prodej.

Článek

Aukční síň RM Sotheby’s odhaduje, že model by na aukci v Paříži 31. ledna mohl vynést 310 000 až 355 000 dolarů, tedy přibližně 7–8 milionů korun.

Toto Ferrari FXX-K Evo je v měřítku 1:2, což znamená, že je poloviční než skutečné auto. Nemá žádná okna ani dveře a exteriér je částečně odkrytý z uhlíkových vláken. Nepojízdná socha by mohla být docela zajímavým kusem ve velké sbírce.

Foto: RM Sotheby's

Model Ferrari FXX-K Evo pro testy v aerodynamickém tunelu je na prodej.

Tento model byl třetím příkladem vytvořeným pro testy ve větrném tunelu. Ferrari jej podle RM Sotheby’s použilo během závěrečných fází vývoje vozu FXX-K Evo. Model sedí na pojízdné desce. Aukční síň navrhuje, že by si kupující mohl vozidlo dokonce připevnit na zeď.

Ferrari FXX-K je ve své finální verzi vytvořeno pro speciální okruhové dny a nesmí na silnice. Verze Evo je ještě ostřejší variantou FXX-K, která sama vychází ze silničního LaFerrari.

Evo se vyznačuje přepracovanou aerodynamikou s centrální ploutví na zadní palubě a dvouplošným křídlem. Došlo také ke změnám na podvozku a náraznících. Vylepšené aerodynamické nastavení zvýšilo přítlak o 23 procent oproti běžnému FXX-K.

Foto: Ferrari

Pojízdné Ferrari FXX-K Evo

V hotovém autě výkon pochází ze 6,3litrového dvanáctiválce s hybridním pohonem, přičemž produkuje celkem 1036 koňských sil. Výkon přenáší na zadní kola sedmistupňová dvouspojková převodovka.

Ferrari nikdy nezveřejnilo výkonové specifikace pro FXX-K Evo, ale s nižší hmotností a lepší aerodynamikou než běžná verze by mělo být rychlejší na trati v rukou správného řidiče. To samozřejmě není případ tohoto modelu, který může majitel obdivovat pouze pro jeho tvary.

Historické ferrari vyšlo nového majitele na téměř 1,2 miliardy korun

AutoMoto

Ferrari začne prodávat vítězný model z Le Mans. Je ještě výkonnější, ale nesmí na silnice

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám