Článek
Jednou z automobilek ve hře je podle zdrojů Zhejiang Leapmotor Technologies. Stellantis po vzoru svých konkurentů zvažuje možnosti, jako je investice do místní firmy vyrábějící elektromobily a obchodní partnerství, které by mu pomohlo v Číně růst, dodaly zdroje.
Zájem o spojení s Leapmotor projevili i další světoví výrobci automobilů, například koncern Volkswagen, řekl jeden ze zdrojů. Mluvčí Stellantisu i Volkswagenu se k věci odmítli vyjádřit.
Šéf Stellantisu Carlos Tavares prosazuje ohledně Číny strategii, která zahrnuje minimalizaci investic do fyzických aktiv ve prospěch spolupráce a partnerství. Skupina loni zastavila výrobu ve své jediné továrně na Jeep v Číně a zvažovala ukončení veškeré výroby automobilů v zemi.
Zničme staré legendy, volá BYD po bližší spolupráci čínských automobilek
Tavares v červenci prohlásil, že je se svým rozhodnutím o snížení výroby spokojen. Dodal, že konkurenti jako Volkswagen či General Motors jsou v Číně „pod tlakem“, protože výrobci vozidel snižují ceny.
Skupina Stellantis vznikla začátkem roku 2021 spojením italsko-americké automobilky Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzského konkurenta PSA. Fúze svedla dohromady značky francouzské skupiny Peugeot, Citroën, Opel a DS se značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram. Stellantis má stále společný podnik s Dongfeng Motor Group na prodej vozů Peugeot a Citroën v Číně.
Světové automobilky sledují čínský trh s elektromobily, protože se snaží expandovat v druhé největší ekonomice světa. Volkswagen minulý měsíc uvedl, že plánuje investovat 700 milionů dolarů (15,6 miliardy Kč) do automobilky Xpeng a vyvíjet s ní společně elektromobily v Číně.