Hlavní obsah

Škrtání Fordu pokračuje. Model C-Max definitivně končí

Novinky, fra

Automobilka Ford pokračuje ve svých plánech velké reorganizace, která čítá jak úsporu pracovních míst, tak i velkou změnu v modelových řadách. Předchozí spekulace se potvrdily. Po modelu B-Max končí i C-Max.

Foto: Ford

Ford C-Max a Grand C-Max

Článek

Ford ve své tiskové zprávě potvrdil, že nezájem o vozy MAV (Multi Activity Vehicle) stojí za plánem o zrušení modelu C-Max a Grand C-Max. Jeho životní dráha skončí s postupným doběhem výroby do června 2019 v továrně Saarlouis. Tou dobou by normálně měl být nástupce, ale ten nebude. C-Max končí bez náhrady.

Zákazníky víc zajímají SUV než velkoprostorové vozy, a tak prodeje auta jasně naznačovaly, že k tomuto kroku dojde. Už jsme o tom jednou psali, ale tehdy to bylo jen v rovině spekulací. Ovšem ty se potvrdily. Uvidíme, jestli nedojde ještě na další modely.

5000 míst dolů

Saarlouis je továrna, kde dnes se vyrábí C-Max. Ford už se zaměstnanci a odbory ukončení výroby probral a z třísměnného provozu stahuje výrobu jen na dvousměnný. Postupně s ústupem model C-Max naopak bude nabíhat i výpomoc s výrobou Fordu Focus, zvláště ve verzi kombi, který je dnes opravdu hodně žádaný.

Ovšem na tři směny asi továrna už nepojede. Ford už dávno oznámil, že musí omezit počet pracovních míst o 5000. Tato místa budou odříznuta z továrny Saarlouis a v Kolíně nad Rýnem. Také se v srpnu roku 2019 zavře továrna na převodovky v Bordeaux. V Rusku prakticky končí veškeré akvizice do výroby osobních vozů a zavírají se továrny Naberezhnye, Cheny a v Petrohradu a také výrobna motorů Elabuga. Na tomto trhu se Ford zaměří hlavně na užitková vozidla.

Součástí strategie snižování nákladů je i nedávno podepsaná spolupráce s Volkswagenem, kdy společně budou vyvíjet dodávky i pickupy.

Související témata:

Výběr článků

Načítám