Článek
Volkswagen to s hromadnou dopravou myslí vážně. Na předautosalonovém večeru představil například službu Moia, která má v budoucnu zprostředkovat sdílenou dopravu mikrobusy. [celá zpráva]
Stejně tak byl prezentován netradiční nápad mobilních autonomních dobíjecích stanic CarLa, což jsou vlastně roboti, kteří by zaparkované vozy třeba někde v nákupním centru jednoduše napěchovaly elektřinou.
Tohle si dejte dohromady, přidejte třeba partnerství s inkubátorem pro osobní dopravu a stále se zrychlujícím vývojem elektromobilů a autonomních vozidel a výsledek je Sedric. Ano, ta kostka na kolech, kterou Volkswagen představil už před rokem na autosalonu a již jsme v průběhu roku viděli už dvakrát v dalších variantách. Teď je tady jako školní autobus.
Ten kopíruje potřeby pro cílovou skupinu. Je viditelný na všechny směry svou charakteristickou žlutou barvou. Uvnitř je hliníkový box, který slouží k uschování školních tašek. Místo předního okna pak je velká OLED obrazovka, na kterou se promítá to, co zrovna mladé zajímá.
A samozřejmě tu chybí volant a pedály. Místo toho jsou očím skryty mnohé senzory a podlahová skupina MEB, která se vyvíjí speciálně pro elektromobily. Tedy podlahová skupina standardní, velkosériově vyráběná. Pokud se rozvine autonomní řízení dostatečně rychle, můžeme se dočkat, že děti mileniálů budou jezdit do školy takovými autobusy.