Hlavní obsah

Škody v Číně kupují mladí lidé, chtějí v nich hlavně moderní technologie

Právo, Radek Plavecký

Čína je jediný trh na světě, kam Škoda Auto směřuje své čtyři modely sportovně užitkových vozů. Už se tu prodává Kodiaq a Karoq, na přelomu června a července by se měl přidat na zdejší trh i v pondělí představený menší městský vůz Kamiq a ještě v tomto roce přibude čtvrtý velký model ve tvaru coupé. Na evropské trhy se tyto dva nové modely nedostanou. Škoda auto je vyvinula speciálně pro svůj největší asijský i světový trh.

Foto: Radek Plavecký , Právo

Škoda Kamiq na světové premiéře na české ambasádě v Pekingu.

Článek

„Čínský trh je pro nás největší a chceme využít jeho rostoucí trend. Segment SUV se navíc vyvíjí velmi dynamicky a má velký potenciál. Proto jsme se na něj zaměřili a expandujeme tady s těmito modely,“ uvedl při premiéře modelu Kamiq člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za prodej a marketing Alain Favey.

Česká automobilka tady vyrábí své vozy v pěti továrnách. Loni tu prodala 325 tisíc vozů a do roku 2020 by jich mělo být 600 tisíc. Segment SUV by měl tvořit 60 procent prodaných aut, zatímco nyní je to zhruba 45 procent.

Hlavně velký displej

Nové vozy SUV Škoda vyvíjela speciálně pro místní trh. Na vývoji těchto modelů spolupracovali s designery Škoda Auto i čínští designéři a auta odpovídají specifickým požadavkům zdejších zákazníků.

Foto: Radek Plavecký , Právo

Škoda Kamiq na světové premiéře na české ambasádě v Pekingu.

„Čínský trh je pro nás velmi specifický tím, že většina našich zdejších zákazníků jsou velmi mladí lidé. Ti požadují moderní technologie, chtějí být připojení on-line, všechno provádí svým mobilním telefonem. Tomu musí odpovídat i technologie v autě,“ uvedl Favey.

Snad každý Číňan na ulici má k uchu přilepený mobil. Očekávají, že i auta musí být on-line a všechno bude podřízené těmto technologiím. Při výběru auta je takřka nejdůležitější, aby auto mělo velký displej.

Foto: Radek Plavecký , Právo

Škoda Kamiq v obležení čínských novinářů během světové premiéry na české ambasádě v Pekingu.

„Zdejší řidiči chtějí velká a prostorná auta. Očekáváme, že 60 procent našich zákazníků bude velmi mladých. Průměrný věk našeho zákazníka je 32 let. Obvykle jsou to lidé, kteří si pořizují první auto. Chtějí, aby bylo plné moderních technologií. Proto je důležité tady investovat do nové výroby,“ uvedl Favey.

Do vývoje elektromobility, pro kterou jsou hlavně v obrovském rovinatém Pekingu ideální podmínky, a do digitálních technologií chce Škoda Auto v následujících pěti letech investovat dvě miliardy eur.

Související články

Potvrzeno: nové SUV pro Čínu se jmenuje Kamiq

Nové kompaktní SUV určené výhradně pro čínský trh představí automobilka v dubnu na pekingském autosalonu. Dosud nebylo jasné, jak se bude jmenovat. Některá...

Škoda poprvé ukázala nový model Kamiq

Automobilka Škoda Auto vyrábí už třetí model SUV, tentokrát nese jméno Kamiq. Vyrábět a také prodávat se ale bude jen v Číně, kde ho v pondělí mohli poprvé na...

Výběr článků

Načítám