Článek
Důvodem dočasné nedostupnosti benzinových agregátů pro Škodu Superb je stále probíhající proces homologace dle nové metodiky WLTP u vybraných modelů, respektive kombinací motorů a převodovek. Benzínový motor si pro superb neobjednáte ani v sousedních zemích, například v Německu či na Slovensku.
„Zástavbovost benzinových agregátů u modelové řady Superb se v ČR dlouhodobě pohybuje na hranici 13 procent, zbylých 87 procent připadá na dieselové agregáty jejichž nabídka není v tuto chvíli nijak omezena. Předpokládáme, že nabídka benzinových agregátů modelové řady Superb bude obnovena v průběhu září letošního roku,” uvedl na dotaz Novinek Vítek Pelc z tiskového oddělení automobilky.
Tvrdší emisní normy od září
Tvrdší emisní normy Euro 6c vstoupí v platnost letos v září. Nevýhodu mají automobilky, které mají v nabídce velké množství modelů. Každá motorizace a každý typ dostupné převodovky, pohonu (přední, zadní, 4x4) či na základě jednotlivých výbavových stupňů se totiž podle nových pravidel musí homologovat zvlášť.
Řádově jde o stovky variant u jednoho modelu a emisní test jediné verze zabere podle informací z automobilky Škoda cca pět týdnů. Emisní laboratoře po celé Evropě tak logicky nestíhají. Týká se to zejména evropských automobilek, ty asijské mají mnohem menší nabídku motorizací, a tedy i méně starostí s novou emisní normou.