Článek
Kia v Indii předvedla model Syros jako dalšího zástupce přeplněného segmentu městských SUV. Model poháněný spalovacím motorem přijímá nový designový jazyk automobilky a přichází s překvapivě dobře vybavenou kabinou se zaměřením na techniku, pohodlí a bezpečnost.
Syros měří 3995 mm na délku, 1800 mm na šířku a 1665 mm na výšku, s rozvorem 2550 mm.
Zvenčí zaujme hranatá karoserie, velkorysá světlá výška a velká dávka plastového obložení. LED světlomety jsou na vzpřímené přídi umístěny níže, než je obvyklé, v kombinaci s černým lemováním na okraji krátké kapoty.
Škoda představila Kylaq, crossover za 220 tisíc se do Evropy nedostane
Profil odhalí velkoplošné oplastování a silný B sloupek, který připomíná příbuzné modely Hyundai Casper a Inster, jenž figuruje i v evropské nabídce.
Uvnitř vypadá palubní deska podobně jako v elektrickém modelu EV3 s digitálním kokpitem obsahujícím dva 12,3palcové displeje a 5palcovou obrazovku pro ovládání klimatizace.
Zaujme zadní lavice s posuvnými, sklápěcími a ventilačními funkcemi, která je v segmentu městských SUV nabízena vůbec poprvé. Zavazadelník je poměrně velký s kapacitou 465 litrů.
Vůz jezdí na malé platformě K1, kterou globálně používá Kia i Hyundai. Při uvedení na trh bude syros k dispozici s benzinovým a naftovým pohonem, i když se očekává, že se v budoucnu k nabídce přidá i plně elektrická verze.
Turbodmychadlem přeplňovaný zážehový motor o zdvihovém objemu 1,0 litru poskytuje výkon 88 kW, 120 koní a točivý moment 172 Nm, zatímco vznětová patnáctistovka nabídne 85 kW, 116 k a 250 Nm. V obou případech je výkon přenášen na přední kola prostřednictvím manuální nebo automatické převodovky.
Syros se v Indii krom kylaqu utká s řadou vozů jako Hyundai Venue, Tata Nexon, Maruti Suzuki Brezza nebo Mahindra XUV 3XO.