Článek
Každý už ví, že má omlazená Octavia čtyři světlomety. Ostatně, informovali jsme o tom už loni koncem října. Změna je to dost výrazná a dalo by se říci odvážná. Faktem je, že většině hlasujících v anketě čtenářů Novinek se nové provedení alespoň dle fotografií nelíbí.
Ve středu dopoledne se nová Octavia ve světové premiéře ukáže poněkud netradičně na prknech vídeňského autosalonu (deriváty RS a Scout dorazí na přeci jen o hodně prestižnější autosalon do Ženevy).
Nyní ale máme k dispozici všechny technické údaje. Jisté je, že nové patnáctistovky TSI a TDI alespoň zpočátku budou chybět. Podle našich informací dorazí ale záhy: v rámci modelové péče na přelomu letošního května a června. Stejné motorizace pak dostane i nový VW Golf.
Zmizely 1.2 TSI a základní 1.6 TDI
Z nabídky pro omlazenou Octavii vypadly dva základní motory. Jde o benzínovou dvanáctistovku TSI (63 kW) a základní turbodiesel o výkonu 66 kW, který nebude dostupný na českém trhu.
V nabídce jsou tak stejné motory jako dosud, výjimkou je vyšší výkon u naftové šestnáctistovky (85 kW místo dosavadních 81 kW). Vznětové motory dále zahrnují dvoulitrové TDI o výkonu 110 kW (150 k), respektive 135 kW (184 k).
Základní zážehovou motorizací je agregát 1,0 TSI – tříválec o výkonu 85 kW (115 k). Motor 1,4 TSI je k dispozici ve dvou verzích: jako G-TEC s výkonem 81 kW (110 k) a provozem na zemní plyn (CNG). V čistě benzínovém provedení disponuje motor o objemu 1,4 l výkonem 110 kW (150 k). Vrchol nabídky benzínových motorů (krom RS) tvoří pohonná jednotka 1,8 TSI o výkonu 132 kW (180 k).
Pro motory 1,8 TSI a 2,0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) nabízí automobilka pohon všech kol, nejsilnější vznětový motor o výkonu 135 kW (184 k) je v nabídce s pohonem všech kol vždy.
Interiér je stejný jako v Superbu
Příď se díky drobným úpravám v oblasti nárazníku opticky rozšířila, nově tvarované jsou i mlhové světlomety. Světlomety mohou být nyní za příplatek plně diodové (Full LED) s natáčením, což dosud žádná škodovka nemohla mít.
Inovovaná Octavia je větší. Změny to jsou ale pouze vzhledem k novým designovým úpravám, samotná karoserie a její rozměry jsou totožné. Na délku je liftback větší o 11, kombi o 8 mm. Liftback nyní měří 4 670 mm, kombi pak 4 667 mm.
Kola mají u standardní octavie průměr 16 - 18 palců. Vybírat lze ze standardních 12 barev karoserie – čtyř nemetalických a osmi metalických odstínů.
Interiér nyní nepoznáte od toho, který je v Superbu. Nový je displej multimediální obrazovky, nyní až 9,2palcový; nejprodávanější mladoboleslavský model podporuje rychlé LTE internetové připojení. Nechybí ani ambientní osvětlení známé už ze superbu, na výběr je 10 barev.
Detekce mrtvého úhlu a nové asistenční systémy
Věnec volantu může být nově vyhřívaný a do klíče je možné nahrát osobní nastavení konkrétního řidiče. Novinkou jsou i sklopné stolky na zadní straně předních opěradel.
Proměnou prošly rovněž asistenční systémy: nová je verze systému pro automatické parkování, nechybí asistent pro couvání s přívěsem nebo vylepšený systém Frontassist s lepší detekcí chodců.
Nově bude k dispozici detekce tzv. mrtvého úhlu (Blind Spot Detect) nebo kamera pomáhající při couvání z nepřehledných míst. Barevnou kameru, stejně jako systém pro nastavení podvozku DCC, už Octavia dostala v rámci modelové péče loni v červnu.
Při modernizaci vzrostl rozchod kol na zadní nápravě. U verzí se zadní nápravou s vlečenými rameny (motorizace s výkony do 110 kW/150 k) vzrostl o 20 mm na 1 540 mm. Ještě větší rozdíl je u variant s víceprvkovou zadní nápravou. Nejsilnější verze TSI, všechny varianty s pohonem všech kol a verze G-TEC mají rozchod větší o 30 mm (1 542 mm namísto dosavadních 1 512 mm).
Cena od 407 900 korun
Omlazená Octavia podražila, nabídne ale bohatší základní výbavu. Základní cena je vyšší o 12 tisíc korun a začíná na sumě 407 900 korun (tříválec 1.0 TSI). Nabídne ovšem dodatečnou výbavu za 22 tisíc korun.
Zdražily i deriváty RS a Scout, i v jejich případě ale dostanete bohatší výbavu. [celá zpráva]