Článek
Závodní speciál Škoda 966 Supersport s hliníkovou karoserií se představil v roce 1950. Zajímavostí je jeho variabilita: s reflektory a blatníky startoval v kategorii sportovních vozů, po mírných úpravách karoserie zakrytím místa spolujezdce a demontáži reflektorů a blatníků byl nasazen i v kategorii závodních vozů.
Poprvé se na závodech objevil tento stroj 24. září 1950 na Velké ceně Československa – Miroslav Fousek s ním v kategorii do 1100 ccm vybojoval druhé místo.

Škoda 966 Supersport

Škoda 966 Supersport
Motor o zdvihovém objemu 1098 ccm byl převzat z modelu tudor, měl však mj. novou hliníkovou hlavu válců. Pod kapotou se objevil i motor o objemu 1,5 litru se čtyřmi karburátory nebo jedním, případně dvěma kompresory. Motor s karburátorem dával výkon až 66 kW (90 k), přeplňovaná verze dokonce až 132 kW (180 k) a umožnila zrychlit vůz až k hranici 200 km/h.
„Škoda 966 Supersport je svědectvím naší sportovní historie a dokonale navozuje atmosféru legendárních okruhových závodů v polovině 20. století,“ uvedl Michal Velebný, vedoucí restaurátorské dílny Škody Auto, a dodává: „Jako absolutní unikát je tento vůz jedním z nejzajímavějších exponátů, které Škoda Muzeum nabízí.“

Škoda 966 Supersport

Škoda 966 Supersport

Škoda 966 Supersport