Hlavní obsah

Škoda zahájila výrobu modernizovaných modelů Scala a Kamiq

Škoda v Mladé Boleslavi spustila výrobu dvojice příbuzných kompaktních modelů po modernizaci. Scala a Kamiq tak vstupují do druhé poloviny životního cyklu.

Foto: Škoda Auto

Výroba Škody Kamiq po faceliftu

Článek

Po téměř pěti letech výroby výchozích provedení obou modelů přišel v Mladé Boleslavi čas na facelift, který byl představen v loňském roce.

„Scala byla prvním modelem značky Škoda, který byl uveden na trh v našem současném designovém jazyce. Nyní jsme oba modely posunuli na další úroveň a stanovili nové standardy v kompaktní třídě – zejména pokud jde o asistenční systémy. Chci poděkovat všem zúčastněným za výjimečnou spolupráci. Jsem přesvědčen, že oba modernizované modely budou našimi zákazníky dobře přijaty,“ uvedl Andreas Dick, člen představenstva Škoda Auto za oblast Výroby a logistiky.

Foto: Škoda Auto

Výroba Škody Scala po faceliftu

Spuštění výroby modernizovaných modelů si nevyžádalo tak výrazné změny výrobní linky, jako když startuje zbrusu nový model.

Od představení obou modelů v roce 2019 sjelo z výrobní linky přes 260 000 vozů modelu Scala, přičemž jen v roce 2023 jich bylo vyrobeno více než 56 000. Městského SUV Kamiq bylo v roce 2023 vyrobeno přes 107 000 kusů, což z něj činí nejprodávanější SUV značky s celkovým počtem více než 576 000 vyrobených vozů od jeho uvedení na trh.

Kosmetické změny a větší aktivní bezpečnost

Facelift dvojice modelů Škoda ukázala již 1. srpna loňského roku. Nejvíce se toho událo vepředu. Scala má zamračenější výraz díky užším světlometům, nově se zmíněnou technikou LED Matrix. Ostřejší rysy má také maska chladiče a přední nárazník.

Pro srovnání scaly před faceliftem (vlevo) a po modernizaci přejeďte jezdcem.

Centrální otvor pro přívod vzduchu je rozdělen bočními křídly a lemován výraznějšími vzduchovými clonami. LED přední mlhové světlomety jsou standardem.

Záď se mění minimálně, svítilny mají shodný tvar, jen jinou grafiku. Zůstává možnost prosklení střechy až do víka zavazadelníku. Stylizovaný difuzor zadního nárazníku lemují po bocích dva designové prvky lakované v barvě karoserie, které kopírují tvar předního nárazníku.

Kamiqu zůstávají rozdělené světlomety, ovšem horní pás má krystalický efekt LED diod, spodní rovněž nabízí technologii LED Matrix.

Pro srovnání kamiqu před faceliftem (vlevo) a po modernizaci přejeďte jezdcem.

Záď kamiqu má podobně jako u scaly stejně tvarované svítilny jako před faceliftem, ovšem s novou grafikou. Překvapí výrazné odrazky ve tvaru písmene L v zadním nárazníku.

V rámci zlepšování aerodynamiky dostaly oba modely po vzoru novějších vozů Škody i aerodynamické disky kol. V nabídce je také verze Monte Carlo s černými doplňky a standardním sníženým podvozkem.

Uvnitř jsou změny v obou případech decentní. V rámci zjednodušení nabídky na verze Selection, Top Selection a Monte Carlo jsou však dostupné nové materiály včetně potahů sedadel. Vedle přírodních materiálů, jako je konopí a kenaf, se využívají také recyklované látky.

Scala a kamiq jsou nyní standardně vybaveny 8palcovým virtuálním kokpitem, na přání je k dispozici větší 10,25palcový virtuální kokpit.

Volně stojící centrální dotykový displej infotainmentu má nyní úhlopříčku nejméně 8,25 palce a skleněné čelo. Vyšší verze zvaná Navi má úhlopříčku displeje o velikosti 9,2 palce.

Dále jsou na přání k dispozici čtyři USB-C konektory s výkonem 45 W pro rychlé nabíjení mobilních zařízení nebo notebooků. Na přání dostupné elektricky ovládané páté dveře lze nově otevřít pohybem nohy.

Scala startuje na doporučené prodejní částce 459 900 Kč ve výbavovém stupni Selection, 519 900 Kč ve výbavovém stupni Top Selection a 559 900 Kč ve sportovně laděné verzi Monte Carlo.

Kamiq začíná na 479 900 Kč ve výbavě Selection, 539 900 Kč stojí ve stupni Top Selection a na 579 900 Kč vyjde coby Monte Carlo.

Kompaktní škodovky po modernizaci vstupují na český trh, scala a kamiq se vejdou pod půl milionu

AutoMoto

Škoda představuje scalu a kamiq po faceliftu

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám