Článek
„Výstavba začala na zelené louce v roce 2023 a postupovala velmi rychle, bohužel letos v září ji zpomalil tajfun Yagi, který byl nejsilnější bouří za posledních 70 let,“ uvedl Niebroj. Bouře poškodila všechny střechy téměř dokončeného areálu, voda se dostala i dovnitř. Odstraňování škod trvalo několik týdnů.
„V hale na výrobu karoserií začínají vznikat první modely. Hala lakovny, která je z hlediska technologií asi nejsložitějším zařízením, má instalované technické vybavení. Očekáváme, že brzy naběhne výroba modelů, které pro Vietnam připravujeme,“ dodal Niebroj.
Do Vietnamu Škoda posílá lodní dopravou součástky z Mladé Boleslavi i z indické Púny, dodávky z Púny tvoří asi dvě třetiny všech dodávek.
Škoda vstoupila na vietnamský trh

Vietnamský trh má být pro automobilku branou pro vstup do okolních zemí takzvaného ASEAN (Sdružení zemí jihovýchodní Asie), tedy Thajska, Malajsie či Indonésie. Výhodou je nízká mobilita v zemi, kde připadá na 1000 obyvatel pouze 38 automobilů, i levná a kvalifikovaná pracovní síla.
Centrum pro expedici částí vozů do Vietnamu v Púně otevřela automobilka v roce 2023 na podzim, současně zahájila také prodej automobilů ve Vietnamu. Plánuje v zemi prodávat po roce 2030 až 40 000 automobilů ročně. V závislosti na vývoji trhu má výroba ve Vietnamu do roku 2027 dosáhnout až 27 000 automobilů ročně.
Škoda loni dodala celosvětově 866 800 vozů, což je o 18,5 procenta víc než v roce 2022.
Z Kvasin do Hanoje. Škoda ukázala cestu svých prvních aut do Vietnamu
