Článek
Zatímco 3. září vstoupil enyaq na český trh jen s verzí iV 80 a také v úvodní limitované edici Founders, od 13. října se do prodeje dostává také základní verze.
U základní verze iV 60 má lithium-iontová baterie celkovou kapacitu 62 kWh. Elektromotor umístěný na zadní nápravě disponuje výkonem 132 kW a maximálním točivým momentem 310 Nm.
S ním dokáže český elektromobil zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,9 s a dosáhne největší rychlosti 160 km/h. Dojezd na jedno nabití dle metodiky WLTP činí 390 km, kombinovaná spotřeba se pohybuje v rozmezí 14,6 až 16,4 kWh/100 km.
Nová Škoda Enyaq detailně. V základu za milion
Za zmíněných 1 059 900 korun zákazník dostane stupeň interiéru Loft. V základní výbavě tak nechybí například rozpoznání únavy řidiče, asistent udržování jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, volba jízdních režimů, automatická třízónová klimatizace, vyhřívaný volant nebo vyhřívaná přední sedadla.
Interiér Loft je čalouněn látkou a umělou kůží a doplněn hliníkovým broušeným dekorem. Součástí základní výbavy jsou rovněž parkovací senzory vpředu i vzadu, zadní parkovací kamera, 19palcová litá kola, LED přední světlomety či bezklíčový přístup.
Naprostý základ v podobě verze iV 50 se na český trh nedostane, tato varianta je určena jen pro západní trhy. V tuzemských showroomech je k mání výkonnější varianta 80 od 1 189 900 Kč.
Modelová řada se v budoucnosti rozroste o další 2 varianty. Obě budou mít navíc druhý elektromotor umístěný na přední nápravě, díky tomu nabídnou pohon všech kol a dojezd až 460 km na jedno nabití dle WLTP. Verzi iV 80X má 195 kW a 425 Nm, verze iV RS slibuje 225 kW a 460 Nm.