Článek
První zákazníci se karoqu dočkají v říjnu. Základní cena sourozence Seatu Ateca, jenž se vyrábí rovněž v Kvasinách, činí 530 tisíc. [celá zpráva]
Škoda Karoq nahrazuje model Yeti, první SUV od Škody, které na trh přišlo v roce 2009. Proti němu je nový model o dost větší. Na délku je to o celých 160 mm, na šířku o rovněž nikoliv nepodstatných 35 mm a větší je také rozvor náprav o 60 mm. Znamená to délku 4382 mm, šířku 1841 mm a rozvor náprav 2630 mm. Jediným parametrem, kde došlo ke snížení, je výška. Ta již není 1645, ale je o rovných 40 milimetrů nižší. Na exkluzivní akci jsme měli možnost karoq řídit, naše postřehy najdete v dřívější reportáži. [celá zpráva]
Nabídka motorizací zahrnuje dva benzínové a tři dieselové agregáty. Hybridní provedení v nabídce prozatím nebude. Základem je litrové TSI o výkonu 85 kW. To lze koupit výhradně s pohonem přední nápravy, a to jak se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, tak sedmistupňovým automatem DSG.
Závod v Kvasinách je jedním ze tří výrobních závodů automobilky Škoda v České republice. Zaměstnává osm tisíc lidí. Od roku 2015 investovala Škoda do tamní továrny 11 miliard korun; ročně se zde vyrobí 295 000 vozidel. Kromě karoqu se zde montuje superb (včetně verze combi), kodiaq a ateca od Seatu.