Článek
Škoda Enyaq 80x iV přijde na 1 277 900 Kč v základní verzi Loft, příplatek oproti variantě 80 se zadním pohonem a stejnou baterií tak činí 75 tisíc korun.
Dosud nejvýkonnější verze kombinuje největší baterii o využitelné kapacitě 77 kWh se dvěma elektromotory. Vzadu je synchronní elektromotor s výkonem 150 kW a točivým momentem 310 Nm, přední nápravu pohání asynchronní elektromotor s výkonem 80 kW a točivým momentem 162 Nm. Systémový výkon činí 195 kW, točivý moment dosahuje 425 Nm.
Dojezd na jedno nabití je u 80x až 495 km. Tato varianta nabízí ve standardu 130kW nabíjení stejnosměrným proudem, kapacity 80 % tak baterie dosáhne za méně než 40 minut.
Zatímco standardem zůstává verze 60 s využitelnou kapacitou baterie 55 kWh, výkonem 132 KW a cenou od 1 072 900 korun, zřejmě v příštím roce do portfolia enyaqu dorazí i ostrá verze RS. Ta ze dvou elektromotorů vymáčkne systémový výkon 225 kW a 460 Nm maximálního točivého momentu.
První jízda se Škodou Enyaq Sportline iV: Na detailech záleží
Spolu s pohonem všech kol do ceníku prvního mladoboleslavského elektromobilu na platformě MEB dorazila také sportovně střižená varianta Sportline. Ta je dostupná ke všem variantám pohonu. Příplatek za dynamický vzhled exteriéru a interiéru či sportovní odpružení a progresivní řízení ve standardu je 80 tisíc korun.