Článek
Karoserii SUV už snad ani nelze označit za pouhý trend, u všech automobilek napříč evropskou nabídkou jde o nejprodávanější a nejdůležitější typ karoserie. Ať už jde o městské crossovery, či rodinné sedmimístné vozy, zvýšená karoserie, velká kola a celkově robustní vzhled stále táhnou i v době přechodu na elektromobilitu.
V roce 1966 Škoda na Novém Zélandu vyrobila 3000 off-roadů Trekka, kterého sice při troše představivosti lze považovat za předchůdce automobilů tohoto segmentu, ovšem zmíněný milník náleží modelům vyráběným od roku 2009.
Tehdy přišla na trh Škoda Yeti. S počtem více než 684 000 vyrobených kusů skončila výroba yeti v roce 2018.
Nástupcem v kompaktní třídě se stal karoq, jehož již bylo vyrobeno více než 705 000 kusů. Do roku 2021 byl model Karoq dostupný v 60 zemích a v celkovém počtu dodaných vozů se umístil na třetím místě za nejprodávanějším modelem Octavia a městským SUV Kamiq.
Kodiaq měl světovou premiéru v září 2016. Největšího SUV značky bylo k dnešnímu dni vyrobeno více než 841 000 kusů. V nejbližších týdnech se automobilka chystá představit druhou generaci tohoto modelu.
Škoda ukázala interiéry nového superbu a kodiaqu
Modelem Kamiq v roce 2019 rozšířila Škoda svou nabídku v rychle rostoucím segmentu městských SUV. Od uvedení na trh v roce 2019 sjelo z výrobní linky přes 537 000 vozů Kamiq, včetně vozu Kamiq GT v Číně, díky kterému se tento model stal v letech 2021 a 2022 nejprodávanějším SUV značky.
V září 2020 uvedla Škoda na trh Enyaq – svůj první sériový model založený na modulární elektrické platformě MEB koncernu Volkswagen. Z výrobní linky mladoboleslavského závodu dosud sjelo více než 166 000 vozů Enyaq a Enyaq Coupé.
V rámci globální strategie, kdy má Škoda na starosti trhy například v jihovýchodní Asii či severní Africe pro celý koncern VW, je důležité i SUV Kushaq. Představené bylo v roce 2021 jako první lokálně vyráběný model přímo v Indii.
S téměř 64 000 vyrobenými kusy od svého uvedení na trh podtrhuje model Kushaq závazek značky Škoda vůči indickému trhu. S využitím stávajících synergií pro dynamicky rostoucí trhy budou první vozy Kushaq ze závodu v Púně vyváženy do Vietnamu jako CKD (Completely Knocked Down), kde budou od druhé poloviny roku 2024 finálně montovány.