Hlavní obsah

Škoda vyrobila pro koncern VW milion bateriových systémů, chystá rozšíření

Škoda Auto ve středu vyrobila ve svém hlavní závodě v Mladé Boleslavi miliontý bateriový systém pro vozy koncernu Volkswagen. Aktuálně buduje další zařízení, které má kapacitu výroby rozšířit.

Foto: Škoda Auto

Výroba bateriových systému v Mladé Boleslavi

Článek

Baterie vyrábí automobilka od roku 2019, nejprve byly pro plug-in hybridní modely, od roku 2022 pro plně elektrické vozy na platformě MEB. Baterie využívají vozy Škoda Enyaq, nové SUV Elroq a další modely koncernu, například Volkswagen, Seat/Cupra a Audi.

„Tento úspěch zdůrazňuje naše záměry v oblasti udržitelné mobility a je příspěvkem k zajištění transformace odvětví směrem k ekologičtější budoucnosti. V současnosti podnikáme i další kroky: v Mladé Boleslavi již probíhá výstavba dalšího zařízení pro rozšíření kapacity výroby bateriových systémů,“ uvedl člen představenstva automobilky pro výrobu a logistiku Andreas Dick. Detaily k investici společnost neposkytla.

Podle informací týdeníku Škodovácký odborář vzniká nová hala na baterie na druhé straně dálnice nedaleko nově stavěné mimoúrovňové křižovatky Kosmonosy. „Stavba běží dle plánů a harmonogramu. Přinese lepší a výkonnější systém montáže baterií s použitím nových postupů a technologií,“ uvedl týdeník v druhé polovině listopadu.

Škoda chce v příštím roce prodat více než 80 tisíc elektromobilů, díky elroqu

AutoMoto

Výrobní zázemí se rozkládá na ploše přibližně 10 500 m² a v jednotlivých směnách se do montáže zapojí kolem 90 zaměstnanců. K dispozici mají 82 plně automatizovaných robotů, které zabezpečují manipulaci s obzvláště těžkými součástmi.

Nový bateriový systém pro platformu MEB opouští linku každých 60 sekund. Hmotnost finálního kompletu činí zhruba 490 kilogramů (v případě varianty s kapacitou 82 kWh).

Lithium-iontové trakční akumulátory vyráběné v Mladé Boleslavi se vyznačují modulární konstrukcí, která usnadňuje výrobu široké škály variant. Baterie se skládají z 8 až 13 modulů s 16 až 26 články a kapacitou 55 až 91 kWh (čistá kapacita 52 až 86 kWh).

Problémy a stávka

Koncern Volkswagen a celý evropský automobilový průmysl se aktuálně potýká s řadou problémů kvůli slabému prodeji aut v regionu a konkurenci asijských výrobců, kteří nabízejí levnější elektromobily.

Pondělní výstražné stávky zaměstnanců automobilky Volkswagen v Německu se podle odborářů zúčastnilo téměř 100 000 lidí. Protestovali proti ohlášenému rozsáhlému propouštění, snižování mezd a zavírání továren.

FOTO: V koncernu to vře. Zaměstnanci Volkswagenu stávkují

Zahraniční

Škoda začala v Mladé Boleslavi vyrábět bateriové systémy pro elektromobily

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám