Článek
Odmyslete si přední a zadní spoiler. Nasaďte standardní zpětná zrcátka a přimyslete si kliky dveří. Před sebou budete mít dost pravděpodobně podobu nástupce Škody Rapid.
Nově půjde o větší auto, které si to v prodejích rozdá s modely nižší střední třídy, třeba focusem nebo golfem. A design, který jsme již měli možnost vidět naživo a na němž se podílel ještě Jozef Kabaň, je jednoduše parádní.
Rozměry konceptu jsou následující: 4356 mm na délku, 1431 mm na výšku a šířka 1810 mm. Sériové provedení bude postaveno na modulární platformě MQB, konkrétně na verzi A0 určené pro menší vozy velikosti fabie či minulého rapidu.
Právě rapid zatím bezejmenný model (název už ale prý byl oficiálně vybrán) nahrazuje. A Škoda říká, že to bude cenově dostupný elektromobil pro všechny.
Pod kapotou studie je upravená benzínová patnáctistovka o výkonu 110 kW (150 k), která spolupracuje s elektromotorem. Čistě v elektrickém režimu auto ujede 70 kilometrů.
Sériové provedení ještě letos
Stejnou kombinaci dostanou i chystané modely Octavia a Superb. Elektromobil nabídne výkon 75 kW (102 k) a společně (nejde o prostý součet) dosahuje systémového výkonu 180 kW (245 k).
Studie Vision RS je plně funkční, zrychlit na 100 km/h zvládne za 7,1 sekundy, hodnota pružného zrychlení z 80 na 120 km/h má udávanou hodnotu 8,9 sekundy.
Studie se ve světové výstavní premiéře odhalí druhý říjnový den na pařížském autosalonu. Sériová podoba „půjde ven” nečekaně brzy, už šestého prosince na speciální akci v izraelském Tel Avivu.
Prodej pak podle našich informací bude zahájen v první polovině příštího roku. V nabídce pochopitelně nebudou jen hybridní jednotky, vnější vzhled bude umírněnější. Základní rysy ale zůstanou zachovány.