Článek
Pohled do kvasinské automobilky začíná ve svařovně, kde se sestavuje až 1500 karoserií denně. Velkou část souvisejících svářečských prací zde vykonává celkem 893 robotů.
Na montážní lince za hodinu vyrobí více než 50 automobilů, v každém ze šesti dnů týdne zde tedy vznikne přibližně 1200 vozů zmíněných modelů.
Škoda v tomto závodě automatizuje výrobu a implementuje nové technologie z oblasti průmyslu 4.0. Dochází tak například i na chytré rukavice v logistickém procesu. Naopak staromódní je třeba použití pštrosích per v lakovně.
Stamilionových investic si závod vyžádal v souvislosti se startem výroby Superbu iV, tedy plug-in hybridní varianty, která doprovodila běžné verze po faceliftu. První specialita je už na začátku výrobního procesu, ve svařovně. Pro Superb iV je totiž odlišná podlaha. Jak tvarem, tak tuhostí – musela být vyztužena.
Jak se vyrábí plug-in hybridní Škoda Superb? Zásadních odlišností je několik
Změny souvisí, jak jinak, s přidáním vysokonapěťové baterie. V určitém místě se pohyb podvozkových rámů rozvětvuje; ty pro plug-in hybridy jedou do místa, kde je do nich pomocí ručního manipulátoru usazena baterie. Poté se plug-in hybridy s běžnými motorizacemi opět sjedou dohromady, aby se rozdělily na konci procesu, kdy dobíjecí vozy čekají specifické dokončovací práce.
Superb uvolní místo
Závod v Kvasinách v posledních týdnech vstoupil do pozornosti veřejnosti především v souvislosti se stěhováním vrcholného modelu Superb, který bude v další generaci od roku 2023 dělat společnost Volkswagenu Passat v Bratislavě.
Škoda pustí vlajkovou loď na Slovensko, Češi díky tomu nepřijdou o praktické překvapení
Důvod je jednoduchý, už nyní kapacita českých závodů, včetně toho v Kvasinách nedostačuje a potřeba je uvolnit místo velkoobjemovým modelům SUV, umožní ale i výrobu modelu Fabia Combi nové generace.
„Vítáme rozhodnutí týkající se plánování vytíženosti koncernových závodů. Ve společnosti Škoda Auto získáme v České republice dodatečné kapacity, které jsou naléhavě potřebné pro náš růstový plán. Tím vytvoříme podmínky pro další expanzi naší značky při současném zachování vysoké ziskovosti,“ vysvětluje předseda představenstva Škody Auto Thomas Schäfer.