Článek
Výbavový stupeň Laurin & Klement tradičně označuje vrcholnou specifikaci větších modelů Škody Auto. U enyaqu měly přednost stupně se sportovní vizáží jako Sportline nebo RS. Nyní se ale elektromobil dočkal také luxusní kúry.
Nová verze je rozpoznatelná díky detailům v barvě šedá Platinum na specifických náraznících, stejně jako na difuzoru a vnějších zpětných zrcátkách. Boční prahy jsou lakovány v barvě karoserie. Lišty kolem bočních oken a střešní ližiny jsou chromované. Chromovaný je také rámeček masky se standardně dodávanou osvětlenou přední maskou zvanou Crystal Face s 131 LED diodami.
Součástí standardní výbavy jsou také matrix-LED přední světlomety, které dokážou zabránit oslňování řidičů protijedoucích vozů a odstínit objekty s reflexními prvky. Sklo pátých dveří a zadní boční okna jsou tónovaná.
Škoda Enyaq Coupé RS iV vs. Volkswagen ID.5 GTX: Není vrabčák jako vrabčák
Enyaq L&K je standardně vybaven specifickými 20palcovými koly, na přání jsou k dispozici 21palcová kola. Přední blatníky nesou plaketu s nápisem L&K. Nový model má na pátých dveřích nápis Enyaq, nově bez přídomku „iV“, bez kterého se obejdou také všechny další varianty budoucích čistě elektrických vozů Škoda včetně enyaqů.
Uvnitř je na výběr ze dvou specifických designů. Součástí standardní výbavy je interiér L&K Shell s koženými potahy v béžové barvě. Na přání je černá varianta téhož. Speciálně pro tuto verzi jsou přední sedadla ventilovaná a s masážní funkcí.
Nejvyšší výbava však zároveň přiváží i podstatné technické změny. Nový je pohon i baterie, změn doznal i palubní informačně-zábavní systém s novou grafikou navigace a zjednodušeným ovládáním ventilace. Všech těchto změn se dočkají i enyaqy nižších výbav.
„V novém modelu Enyaq L&K zavádíme několik technických vylepšení, která budou následně použita i v dalších modelech této řady. Na základě zpětné vazby od zákazníků jsme implementovali systém předehřevu baterie, který rovněž využívá údaje z navigace. Tato funkce optimalizuje výkon nabíjení i v chladném počasí,“ řekl Johannes Neft, člen představenstva za oblast technického vývoje.
Enyaq L&K ve verzi 85 s pohonem zadních kol zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,7 s, což je téměř o dvě sekundy méně než předchozí model Enyaq iV 80. Nejvyšší rychlost nyní činí 180 km/h a maximální dojezd v režimu WLTP se dále zvýšil na 570 km.
Verze 85× s pohonem všech kol zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,6 s a nabízí dojezd až 550 km. Zajímavostí je, že verze s jedním i dvěma elektromotory nabízí shodný výkon 210 kW.
Nabíjecí křivka baterie byla optimalizována, a tak trvá dobíjení akumulátoru z 10 % na 80 % kapacity méně než 30 minut.
Uvedení na trh ani cena zatím nebyly zveřejněny.