Článek
Automobilka z Mladé Boleslavi o Octavii i v dnešní době crossoverů stále oficiálně mluví jako o srdci své nabídky. V letošním roce, kdy Škoda uvedla do prodeje Scalu, představila Kamiq či faceliftovaný Superb, se tak jedná o velké finále.
Už můžeme potvrdit, že nejdříve se ukáže verze kombi, následovaná liftbackem. O designu kombíku si můžeme udělat představu zatím jen na základě designových skic a také díky dvěma nově zveřejněným fotkám testovacího prototypu.
V porovnání s třetí generací narostla délka vozu Škoda Octavia Combi čtvrté generace o 22 mm na 4 689 mm. Šířka narostla o 15 mm na 1 829 mm. Délka verze liftback je o 19 mm větší, kdy měří 4 689 mm, šířka narostla o 15 mm na 1 829 mm. Rozvor činí 2 686 mm. Disky kol mohou mít až devatenáct palců.
Poprvé Matrix
Do interiéru se zatím nepodíváme, ale Škoda pár informací prozrazuje. S většími rozměry exteriéru se pojí i více místa uvnitř. Prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech vzrostl na 78 mm. Objem zavazadlového prostoru na 640 l, u liftbacku na 600 l. Volant bude dvouramenný.
První jízda se Škodou Kamiq: Svižná, úsporná a trochu překvapivá
U Octavie se poprvé objeví prvky výbavy jako full LED světlomety s funkcí vykrývání okolního provozu Matrix nebo head-up displej promítající informace na čelní okno. S infotainmentem poslední generace se pojí také volitelný digitální přístrojový štít. Mezi nové asistenční systémy počítáme asistenta vyhýbání či varování před okolním provozem při vystupování z vozu.
Do zásuvky
Na výběr bude několik pohonných jednotek, včetně nových s mild-hybridních či plug-in hybridních technologií. U tříválcového motoru 1,0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) a čtyřválcového motoru 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG je použit 48 V řemenový startér-generátor a 48V lithium-iontový akumulátor.
Motor 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 k) bude nabízen výhradně s pohonem všech kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Nezapomíná se ani na diesely, tři nové naftové motory pokrývají výkonové spektrum od 85 kW (115 k) do 147 kW (200 k). Verze na zemní plyn opět používá motor 1,5 TSI.
Jak se vyrábí plug-in hybridní Škoda Superb? Zásadních odlišností je několik
Velkou novinkou je plug-in hybridní ústrojí příbuzné s tím, které známe ze Superbu iV, prvního boleslavského plug-in hybridu. Jedná se o kombinaci s benzinovým motorem 1,4 TSI a elektromotorem pod názvem Octavia iV, a to ve dvou výkonových variantách. Vedle varianty s celkovým systémovým výkonem 150 kW (204 k) je ještě plánována verze se systémovým výkonem 180 kW (245 k). Obě provedení budou vybavena šestistupňovou automatickou převodovkou DSG.
Tři verze podvozku a něco pro spáče
Octavia bude k dispozici, vedle standardního podvozku, také s dalšími dvěma podvozky. O 15 mm snížený sportovní podvozek a podvozek v rámci paketu pro špatné cesty, který zvyšuje světlou výšku o 15 mm.
Na přání je k dispozici adaptivní podvozek DCC, který automaticky upravuje tlumicí charakteristiku a pérování, jež v rámci volby jízdního režimu Driving Mode Select nabízí různé jízdní režimy. V případě modelu s plug-in hybridním pohonem zůstává světlá výška v kombinaci s DCC stejná. U ostatních verzí je snížena o 10 mm.
Poprvé bude Octavia nabízet paket pro spaní, který obsahuje dvě velké, komfortní hlavové opěrky na zadních sedadlech a přikrývku. Novinkou je podle škodovky také vylepšená komfortní sada sítí do zavazadlového prostoru nebo automatické odjištění roletového krytu, nabízené ve verzi kombi.
Premiéra na jedničku
Nová Octavia se zcela ukáže na jedničkové datum, a to 11.11. v Praze. Nejprve jako kombi. Na trhu by se měla objevit v prvním čtvrtletí příštího roku.