Článek
Škoda poutá na premiéru svého malého hatchbacku tradičně fázovaně. Přehled o tom, jak bude novinka vypadat, dají designérské skici.
Redaktor Novinek si již sériovou verzi bez maskovaní prohlédl, můžeme tedy naznačit, že skici tentokrát není nutné brát jako přehnané designové cvičení, k reálnému designu novinky mají poměrně blízko.
Za volantem nové Škody Fabia
Nová fabia je poprvé založena na modulární koncernové platformě MQB A0, čímž po letech dohání Volkswagen Polo, Seat Ibiza či Audi A1.
Mezigeneračně navíc podstatně narostla. S délkou 4107 mm je o 110 mm delší, rozvor náprav je prodloužen o 109 mm na hodnotu 2564. Jde o jeden z největších vozů své třídy, což ostatně souzní s politikou, kterou Škoda nastolila už za dob první octavie, tedy nabídnout kousek auta navíc.
Fabia 3. generace | Fabia 4. generace | |
---|---|---|
Délka (mm) | 3997 | 4107 |
Šířka (mm) | 1732 | 1780 |
Výška (mm) | 1467 | 1460 |
Rozvor (mm) | 2455 | 2564 |
Rozchod kol vpředu (mm) | 1463 | 1525 |
Rozchod kol vzadu (mm) | 1457 | 1509 |
Objem zavazadlového prostoru (l) | 330 | 380 |
Maximální objem zavazadlového prostoru (l) | 1150 | 1190 |
Od novinky velkou vizuální revoluci nečekejte, především z pohledu boční siluety. Ovšem příď je výrazně tvarována, s typickým tvarem masky a zamračenými LED světlomety připomíná scalu. Naopak záď s grafikou svítilen do písmene V mi evokuje elektrický enyaq.
Za volantem Škody Enyaq iV: Výborný po všech stránkách
Designér Oliver Stefani pokračuje v motivech trojúhelníků. „Možná si všimnete, že hrany na předních dveřích tvoří motiv české vlajky,“ říká Stefani útočíc na národní city.
Fabia si chce hrát i s barvami, nabídne odlišné lakování střechy a dalších detailů. S celkovým nafouknutím vozu musí jít samozřejmě i kola, která budou mít disky od 14 až po 18 palců.