Článek
Během dvou let najely vozy více než milion kilometrů a při testovacích jízdách byly vystaveny teplotám od -30 °C na sever od polárního kruhu až po téměř 50 °C v arizonské poušti. Kromě toho je automobilka nechala táhnout přívěsy na Grossglocknerské vysokohorské silnici a testovala rovněž různou nabíjecí infrastrukturu pro varianty s plug-in-hybridním pohonem.
Díky dalším testům odolnosti a materiálů na zkušebních zařízeních a v laboratoři údajně simulovali až 40 let reálného provozu.
„Před zahájením sériové výroby posuzujeme všech zhruba 7000 komponentů. Naše přísné testovací programy přinášejí přesné údaje o odolnosti, životnosti a celkové kvalitě každého dílu. Z těchto extrémních testů získáváme poznatky o faktorech, jako je tepelná odolnost, a dokonce i stálost laků a povrchových úprav. Jsme odhodláni identifikovat a realizovat veškeré potřebné úpravy,“ uvedl Florian Weymar, vedoucí oddělení řízení kvality.
Automobilka uvádí, že zatímco první virtuální testy nového modelu začínají zhruba čtyři roky před jeho premiérou, reálné jízdy se rozbíhají zhruba dva roky poté. Při nich se důkladně prověřuje celková kvalita a odolnost vozidla – od podvozku a karoserie až po pohonné a elektrické systémy.
Prototypy byly vystaveny teplotám až -30 °C na sever od polárního kruhu a také jezdily ve Španělsku, Africe a arizonské poušti při teplotách až 50 °C.
Na Grossglocknerské vysokohorské silnici v rakouských Alpách zase čekala zkouška tažení přívěsů na horských silnicích se sklonem až 13 procent. Zde dostaly zabrat především brzdy a tepelná odolnost pohonu.
Nejprve se 4. října odhalí nový kodiaq, superb bude následovat později letos na podzim. Oba vozy těží z inovované platformy MQB Evo, a tedy mildhybridních a plug-in hybridních pohonů. Zatím byly k vidění jen oficiálně odhalené interiéry obou vozů, Novinky se již svezly se zmíněnými testovacími prototypy: