Článek
Mladoboleslavská automobilka pokračuje v postupném odhalování nového modelu Kushaq. Před březnovou premiérou tentokrát ukazuje designérské črty sériového modelu.
Stejně jako proporce maskovaných prototypů napovídají, že novinka bude do velké míry převedením konceptu Vision IN do sériové výroby.
Nápadné jsou ostře tvarované, dvoudílné přední světlomety, které sahají až k široké masce chladiče.
Druhá skica odhaluje záď nového vozu. Má výrazný střešní spoiler a difuzor v zadním nárazníku. Zadní světla se vyznačují krystalickou strukturou, která je podobně jako nápis umístěný na pátých dveřích pro aktuální škodovky typická.
Král dostane i čtyřválec
Podle mladoboleslavské automobilky jméno pochází z několik tisíciletí starého jazyka sanskrt, který je dodnes jedním z 22 úředních jazyků v Indii. V této „řeči bohů“ označuje „kushak“ krále nebo vládce. Písmeno „q” na konci novinku řadí mezi další crossovery a SUV značky.
Škoda ukázala maskovaný kushaq
K pohonu poslouží výhradně přeplňované zážehové agregáty. Základem bude litrový tříválec, v nabídce ovšem zůstane i čtyřválcová patnáctistovka. Motory budou spárovány se šestistupňovou manuální či samočinnou převodovkou, případně se sedmistupňovou dvouspojkovou skříní DSG.
Kushaq nebude muset být laciným autem, co se výbavy týká. K dispozici bude centrální dotykový displej, automatická klimatizace, LED světlomety či elektronické bezpečnostní asistenty. Cestující chrání až šest airbagů, včetně na přání dodávaného hlavového a bočních airbagů vpředu.
Indická mise
Kushaq lze přirovnat k evropskému kamiqu, co se segmentu týče. Jde však o zcela svébytný model. Pro Škodu Auto představuje významný milník, jde totiž o první vůz na speciální modulární platformě MQB A0 IN, na které značka postaví další modely v rámci aktivit Volkswagenu v druhé nejlidnatější zemi.
Právě Škoda totiž v Indii od roku 2018 vystupuje jako vedoucí koncernového projektu India 2.0. V rámci tohoto projektu investuje koncern Volkswagen celkem jednu miliardu eur, z toho 275 milionů eur do výzkumu a vývoje kompaktních SUV a liftbacků.
Matná Škoda Rapid aneb Sen indického tunera jde do výroby
Klíčovým prvkem této strategie je právě speciální platforma s přídomkem IN, která je vyvíjena v Indii spolu s 250 tamními inženýry. Trh s často zastaralými technologiemi se mění a kushaq má respektovat nové, přísnější bezpečnostní emisní normy platné v Indii.
U nových vozů je plánována vysoká úroveň lokalizace, která bude podle Škody dosahovat 95 procent. Technický vývoj probíhá v Púně, kde bylo v lednu 2019 otevřeno technologické centrum.
Aktuálně nabízí Škoda na indickém trhu modely Rapid, Octavia, Superb a SUV Karoq a Kodiaq. V roce 2019 byly v Indii, která má více než 1,3 miliardy obyvatel, prodány přibližně tři miliony vozů. Trend přitom poslední roky roste.