Článek
Črty interiéru kushaqu napovídají, že nabídne digitální přístrojový štít a centrem pozornosti bude desetipalcová obrazovka zábavně-informačního systému. Pod ním se nachází oddělené ovládání ventilace.
Palubní deska je rozdělena horizontální lištou, která zasahuje do výdechů ventilace. Podobný prvek použije i chystaná fabia, ve které již autor měl možnost sedět. Fabia čtvrté generace však bude mít boční výdechy kruhové, na rozdíl od hranatého vzhledu kushaqu.
Za volantem nové Škody Fabia
Oranžový dekor na palubní desce, středovém tunelu i části dveří kolem výškového reproduktoru bude zřejmě příplatkovým prvkem, ale poukazuje na loňský koncept Vision IN, ze kterého auto vychází.
Král dostane i čtyřválec
Jak Škoda uvedla v dřívějších upoutávkách, jméno pochází z několik tisíciletí starého jazyka sanskrt, který je dodnes jedním z 22 úředních jazyků v Indii. V této „řeči bohů“ označuje „kushak“ krále nebo vládce. Písmeno „q” na konci novinku řadí mezi další crossovery a SUV značky.
K pohonu poslouží výhradně přeplňované zážehové agregáty. Základem bude litrový tříválec, v nabídce ovšem zůstane i čtyřválcová patnáctistovka. Motory budou spárovány se šestistupňovou manuální či samočinnou převodovkou, případně se sedmistupňovou dvouspojkovou skříní DSG.
Kushaq nebude muset být laciným autem, co se výbavy týká. K dispozici bude například automatická klimatizace, LED světlomety či elektronické bezpečnostní asistenty. Cestující chrání až šest airbagů, včetně na přání dodávaného hlavového a bočních airbagů vpředu.
Indická mise
Kushaq lze přirovnat k evropskému kamiqu, co se segmentu týče. Jde však o zcela svébytný model. Pro Škodu Auto představuje významný milník, jde totiž o první vůz na speciální modulární platformě MQB A0 IN, na které značka postaví další modely v rámci aktivit Volkswagenu ve druhé nejlidnatější zemi světa.
Matná Škoda Rapid aneb Sen indického tunera jde do výroby
Právě Škoda totiž v Indii od roku 2018 vystupuje jako vedoucí koncernového projektu India 2.0. V rámci tohoto projektu investuje koncern Volkswagen celkem jednu miliardu eur, z toho 275 milionů eur do výzkumu a vývoje kompaktních SUV a liftbacků.
Klíčovým prvkem této strategie je právě speciální platforma s přídomkem IN, která je vyvíjena v Indii spolu s 250 tamními inženýry. Trh s často zastaralými technologiemi se mění a kushaq má respektovat nové, přísnější bezpečnostní emisní normy platné v Indii.
Škoda ukazuje kushaq na designérských nákresech
U nových vozů je plánována vysoká úroveň lokalizace, která bude podle Škody dosahovat 95 procent. Technický vývoj probíhá v Púně, kde bylo v lednu 2019 otevřeno technologické centrum. Aktuálně nabízí Škoda na indickém trhu modely Rapid, Octavia, Superb a SUV Karoq a Kodiaq. V roce 2019 byly v Indii, která má více než 1,3 miliardy obyvatel, prodány přibližně tři miliony vozů. Trend přitom poslední roky roste.