Článek
Také provedení RS dostalo čtyři dělené světlomety, tedy prvek, který výrazně rozdělil veřejnost. V případě sportovní verze jde o čtyři Full LED adaptivní světlomety (AFS). Do nárazníku jsou integrované mlhové světlomety LED.
Vzadu je obvyklý difuzor a osvětlení registrační značky nově využívá diody. Lehkou změnou prošla i grafika zadních svítilen. Obvyklým doplňkem verzí RS je spoiler, který najdete jak u liftbacku, tak u kombi.
Benzínové provedení si proti verzi před faceliftem polepšilo o vcelku zanedbatelných 10 koní a je tak nyní standardně na úrovni dřívějšího modelu RS230. Benzínovou verzi pohání motor 2,0 TSI. Ten nabízí nejvyšší výkon 169 kW (230 k) a maximální točivý moment 350 Nm v rozsahu od 1500 do 4600 otáček. Stovku zvládne benzínové RS za 6,7 sekundy a jede až 250 km/h. To vše při kombinované spotřebě 6,5 l na 100 km.
Dieselová verze má stejný výkon
U naftového eresa se výkon nezvyšoval. Nadále tak z dvoulitrového objemu nabízí 135 kW (184 k) a točivý moment 380 Nm (od 1750 min). Zrychlení 0-100 km/h je otázkou 7,9 s, ručka rychloměru se zastaví na hodnotě 232 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 4, 5 l/100 km.
V nabídce je šestistupňová přímo řazená převodovka nebo dvouspojkový automat se stejným počtem rychlostních stupňů. Pro verzi 4x4, kterou dostanete výhradně se vznětovým agregátem, dostanete pouze automat.
Octavia RS se ve světové premiéře ukáže na ženevském autosalonu. V té době očekáváme i spuštění objednávek, a tedy i odtajnění prodejních cen.
Podle našich informací přijde později i verze o výkonu 245 koní. Označení RS (Rally Sport) používá Škoda od roku 1974 na závodních vozidlech, od roku 2000 rovněž na sériových sportovně laděných automobilech.