Článek
I když se u nás Škoda Kushaq prodávat nebude, lze tento malý crossover považovat za velmi důležitý model pro svou automobilku. Až v březnu strhnou plachty, půjde o první vůz na speciální modulární platformě MQB A0 IN. Na stejném kompaktním základu bude koncern Volkswagen, jehož aktivity v Indii právě Škoda vede, stavět další modely v rámci projektu India 2.0.
Škoda potvrdila, že k pohonu poslouží výhradně přeplňované zážehové agregáty. Základem bude litrový tříválec, v nabídce ovšem zůstane i čtyřválcová patnáctistovka, která byla v konceptu Vision IN. Tím se kushaq do velké míry inspiruje.
Motory budou spárovány se šestistupňovou manuální či samočinnou převodovkou, případně se sedmistupňovou dvouspojkovou skříní DSG.
Kushaq nebude muset být laciným autem, co se výbavy týká. K dispozici bude centrální dotykový displej, automatická klimatizace, LED světlomety či elektronické bezpečnostní asistenty. Cestující chrání až šest airbagů, včetně na přání dodávaného hlavového a bočních airbagů vpředu.
Autosalon v Dillí: Indové překvapují, Číňané stále kopírují
Podle dřívějšího vyjádření automobilky jméno Kushaq pochází z několik tisíciletí starého jazyka sanskrt, který je dodnes jedním z 22 úředních jazyků v Indii. V této „řeči bohů“ označuje „kushak“ krále nebo vládce. Písmeno „q” na konci novinku řadí mezi další crossovery a SUV značky.
Indická mise
Od června 2018 zodpovídá Škoda Auto v rámci projektu India 2.0 za všechny aktivity koncernu Volkswagen na indickém subkontinentu, včetně vedení značky Volkswagen a prémiových značek Audi, Porsche a Lamborghini.
V rámci tohoto projektu investuje koncern Volkswagen celkem jednu miliardu eur, z toho 275 milionů eur do výzkumu a vývoje kompaktních SUV a liftbacků.
Klíčovým prvkem této strategie je právě speciální platforma MQB A0 IN, která je vyvíjena v Indii spolu s 250 tamními inženýry. Trh s často zastaralými technologiemi se mění a kushaq má respektovat nové, přísnější bezpečnostní emisní normy platné v Indii.
Škoda představuje scalu pro českou policii, jde o první hatchback s automatem
U nových vozů je plánována vysoká úroveň lokalizace, která bude podle Škody dosahovat 95 procent. Technický vývoj probíhá v Púně, kde bylo v lednu 2019 otevřeno technologické centrum.
Aktuálně nabízí Škoda na indickém trhu modely Rapid, Octavia, Superb a SUV Karoq a Kodiaq.
V roce 2019 byly v Indii, která má více než 1,3 miliardy obyvatel, prodány přibližně tři miliony vozů. Trend přitom poslední roky roste.