Článek
Ještě před premiérou Škoda nabízí pohled do dvojice modelů, které poslouží na závěr éry velkých rodinných škodovek se spalovacími motory.
Superb vsadí na výrazně horizontální členění palubní desky, čímž navazuje i na menší octavii. Designově zaujme žebrováním před spolujezdcem, Škoda také hovoří o hodnotnějších materiálech.
Kodiaq má palubní desku do pomyslného písmene X, centrální obrazovka je více integrovaná a digitální přístrojový štít postrádá kapličku. Dveřní výplně jsou více profilované.
Volič převodovky se v obou případech přesunul pod volant, čímž vzniklo místo na velkorysé úložné prostory ve středovém tunelu.
Novinkou je průhledový head-up displej, který promítá informace na čelní sklo. Doplňuje 10palcový virtuální kokpit a také centrální obrazovku infotainmentu, která je s úhlopříčkou 13 palců větší než kdykoli předtím.
Ne všechno je ovšem dotykové. Premiéru zde mají multifunkční ovladače, takzvané Smart Dials. Jedná se o otočné a stlačitelné ovladače, které chytře kombinují manuální a digitální ovládací prvky. Lze tak fyzicky ovládat ventilaci, multimédia a další prvky.
Dva vnější multifunkční ovladače určené pro řidiče a spolujezdce ovládají teplotu v interiéru, vyhřívání, ventilaci sedadel a na displeji zobrazují aktuálně zvolenou funkci.
Prostředním ovladačem může řidič ovládat až čtyři různé funkce, například hlasitost, intenzitu ventilace, směr proudění vzduchu, automatickou klimatizaci, jízdní režimy a přiblížení nebo oddálení navigační mapy. Prostřední ovladač lze nakonfigurovat v menu infotainmentu, dlouhým stisknutím tlačítka se přepíná mezi jednotlivými funkcemi.
Úplná premiéra se v případě obou vozů chystá ještě letos na podzim. Již z předchozích oficiálně zveřejněných informací je jasné, že se dvojice spolehne na zážehové a vznětové motory poslední generace s mildhybridní výpomocí, ale také na vylepšený plug-in hybridní pohon. Více v našich dojmech z jízd s prototypy.