Článek
Nejvíce změn proběhlo ve výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Modernizace a rozšíření kapacit se dotklo svařovny, lakovny a montáže vozů. Již nyní se začalo s instalací nových svařovacích robotů, které budou zajišťovat výrobu připravovaného elektromobilu, jehož premiéra je naplánovaná na rok 2020. Spekulace hovoří o blízké příbuznosti s konceptem Vision iV.
Rozsáhlé úpravy ve výrobě se týkají také přechodu na novou generaci motorů řady EA211 EVO. Tyto motory mají zásadní odlišnosti, jako jsou například vysokotlaké vstřikování, efektivnější systém přeplňování a chlazení nebo nové řídicí jednotky.
Ve všech třech lokalitách, ve kterých má Škoda výrobní závody, pokračuje budování nezbytné infrastruktury pro elektromobilitu. V současné době je připraveno více než 450 nabíjecích bodů, celkem prý automobilka do roku 2025 počítá s vybudováním přibližně 7000 nabíjecích bodů. Významnou novinkou v Kvasinách je instalace tzv. ultrakapacitoru, který slouží k vyrovnávání výpadků nebo poklesů napětí přicházejících z distribuční sítě.
Čtěte také: | |
---|---|
Ředitel mladoboleslavské Škody Auto: Bez elektromobilů se emisní limity nesplní | |
První elektromobil Škody má přízvisko iV | |
Test Škody Scala 1,0 TSI: Velké malé auto |
Zařízení plní stejnou funkci jako UPS známé z počítačové techniky. V tomto případě velký ultrakapacitor disponuje výkonem 500 kVA a zálohuje vybraná elektronická zařízení v celé lakovně, zálohuje elektrickou energii potřebnou pro jejich provoz. Toto zařízení dokáže vyrovnat i větší poklesy napětí trvající až 1 sekundu.
Ultrakapacitor moderní konstrukce dokáže odhalit pokles napětí již během 10 ms. Za dalších 10 ms se zařízení odpojí od napájecí sítě a ultrakapacitor zajistí dodávku proudu po dobu krátkodobého poklesu napětí. Poté se zařízení opět automaticky připojí a ultrakapacitor se dobije, aby byl opět plně připraven k aktivaci.
Klíčovou událostí bylo pro závod v Kvasinách zahájení výroby modernizovaného modelu Superb, včetně chystaného hybridního provedení iV, které také bude potřebovat baterie.
Ve Vrchlabí pak proběhly, podobně jako v ostatních závodech, plánované servisní prohlídky většiny výrobních zařízení včetně montážních linek a kalibrace měřicích prvků.