Hlavní obsah

Škoda své tuzemské závody přes léto chystá na éru elektromobilů

Novinky, laz

Už tradičně automobilky využívají léto k modernizaci svých závodů, továren. Nejinak je tomu i u zázemí škodovky, která se nejen díky novým robotům chystá na nástup hybridů a elektromobilů ve své nabídce.

Foto: Škoda

Škoda Vision iV je konceptem elektromobilu z Mladé Boleslavi.

Článek

Nejvíce změn proběhlo ve výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Modernizace a rozšíření kapacit se dotklo svařovny, lakovny a montáže vozů. Již nyní se začalo s instalací nových svařovacích robotů, které budou zajišťovat výrobu připravovaného elektromobilu, jehož premiéra je naplánovaná na rok 2020. Spekulace hovoří o blízké příbuznosti s konceptem Vision iV.

Rozsáhlé úpravy ve výrobě se týkají také přechodu na novou generaci motorů řady EA211 EVO. Tyto motory mají zásadní odlišnosti, jako jsou například vysokotlaké vstřikování, efektivnější systém přeplňování a chlazení nebo nové řídicí jednotky.

Foto: Škoda Auto

Svařovna Škody Auto v Mladé Boleslavi

Ve všech třech lokalitách, ve kterých má Škoda výrobní závody, pokračuje budování nezbytné infrastruktury pro elektromobilitu. V současné době je připraveno více než 450 nabíjecích bodů, celkem prý automobilka do roku 2025 počítá s vybudováním přibližně 7000 nabíjecích bodů. Významnou novinkou v Kvasinách je instalace tzv. ultrakapacitoru, který slouží k vyrovnávání výpadků nebo poklesů napětí přicházejících z distribuční sítě.

Zařízení plní stejnou funkci jako UPS známé z počítačové techniky. V tomto případě velký ultrakapacitor disponuje výkonem 500 kVA a zálohuje vybraná elektronická zařízení v celé lakovně, zálohuje elektrickou energii potřebnou pro jejich provoz. Toto zařízení dokáže vyrovnat i větší poklesy napětí trvající až 1 sekundu.

Foto: Škoda Auto

Škoda Citigo iV je prvním sériovým elektromobilem značky.

Ultrakapacitor moderní konstrukce dokáže odhalit pokles napětí již během 10 ms. Za dalších 10 ms se zařízení odpojí od napájecí sítě a ultrakapacitor zajistí dodávku proudu po dobu krátkodobého poklesu napětí. Poté se zařízení opět automaticky připojí a ultrakapacitor se dobije, aby byl opět plně připraven k aktivaci.

Klíčovou událostí bylo pro závod v Kvasinách zahájení výroby modernizovaného modelu Superb, včetně chystaného hybridního provedení iV, které také bude potřebovat baterie.

Ve Vrchlabí pak proběhly, podobně jako v ostatních závodech, plánované servisní prohlídky většiny výrobních zařízení včetně montážních linek a kalibrace měřicích prvků.

Související témata:

Výběr článků

Načítám