Článek
Testem prošla Škoda Superb s motorem 2.0 TDI ve výbavě Ambition a levostranným řízením. Hmotnost konkrétního vozu byla dle měření 1472 kilogramů. A jak třetí generace superbu dopadla? Z hlediska ochrany dospělých cestujících získala 86 procent, stejně jako za ochranu dětských pasažérů.
Ochrana sražených chodců byla ohodnocena 71 procenty, z hlediska vybavenosti asistenčními a bezpečnostními systémy získal superb 76 procent, kde největší mladoboleslavský model ztratil za systém lane asist, který není součástí standardní výbavy a nepředpokládá se, že by si jej zákazníci kupovali. Tak či tak - výsledkem je marketingově cenných a ve střední třídě očekávaných pět hvězd.
Prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu stabilní, ve zprávě se píše, že „byla poskytnuta podobná úroveň ochrany cestujícím různé velikosti a ti seděli v různých pozicích.” Ani při jednom z nárazových testů nedošlo ke špatné ochraně posádky, a to včetně osmnáctiměsíčních a tříletých dětí.
Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) je nezávislé konsorcium evropských ministerstev dopravy, automobilových klubů, pojišťoven a organizací na ochranu spotřebitelů, které provádí bezpečnostní testy nových typů automobilů a hodnotí jejich bezpečnost. Podrobné informace o testovaných automobilech, metodice nárazových testů i hodnocení všech testovaných automobilů najdete na oficiálních stránkách Euro NCAP.