Hlavní obsah

Škoda Superb má novou motorizaci, liftback ujede na elektřinu 120 kilometrů

3:00
3:00

Poslechněte si tento článek

Nová Škoda Superb je nově k mání s plug-in hybridním pohonem i ve variantě liftback. Dosud byla kombinace spalovacího a elektrického motoru s možností dobíjení ze sítě dostupná jen v karoserii Combi.

Foto: Škoda Auto

Plug-in hybridní Škoda Superb liftback ve výbavě Sportline

Článek

Liftback přišel u aktuálního superbu na trh později a se zpožděním dostává také vyšší stupeň elektrifikace. Technicky se samozřejmě od plug-in hybridního Combi neliší. Superb s přídomkem iV kombinuje elektromotor s čtyřválcovým přeplňovaným zážehovým motorem 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 koní) a společně poskytují celkový systémový výkon 150 kW (204 k).

Výkon je přenášen na přední kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky DSG. Vysokonapěťová baterie s celkovou brutto kapacitou 25,7 kWh je složena ze čtyř modulů a je umístěna pod zadními sedadly.

Třífázový synchronní motor s permanentními magnety je konstrukčně integrován do převodovky a od spalovacího motoru je oddělen spojkou. Umožňuje pohon vozidla buď samostatně, nebo v kombinaci se spalovacím motorem.

Škoda Superb Sportline přijíždí na český trh, pod milion ji nekoupíte

AutoMoto

Při jízdě v elektrickém režimu poskytuje elektromotor výkon 85 kW a točivý moment 330 Nm. Slouží nejen k nastartování spalovacího motoru, ale i jako klasický alternátor.

Superb iV využívá pohon celkem třemi různými způsoby v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Vedle jízdních režimů známých z jiných motorizací, tedy Eco, Comfort, Normal, Sport a Individual, nabízí tři další režimy pro hybridní pohon: elektrický režim, hybridní režim a mód Sport.

Foto: Škoda Auto

Plug-in hybridní Škoda Superb liftback

Ve srovnání s minulou generací je tedy plug-in hybrid výkonnější a baterie nejen větší, ale rychleji se také nabíjí. Superb umí totiž také nabíjení stejnosměrným proudem na rychlonabíjecích stanicích, zvládne 50 kW. Baterii tedy lze dobít z 0 na 100 % za 26 minut.

Například i při krátkých nákupech se tak již vyplatí vůz nabíjet, přibudou totiž desítky kilometrů elektrického dojezdu. Těch liftback zvládne na plné nabití více než 120 v režimu WLTP.

Do ceníku nová motorizace dorazí v následujících týdnech. Plug-in hybridní Combi nicméně přijde na 1 145 000 Kč, lze tak očekávat, že liftback bude o něco levnější. Výroba vlajkové lodi se s novou generací přesunula z Kvasin do Bratislavy. Vzniká na společné lince s blízce příbuzným Volkswagenem Passat nové generace, ten se však vyrábí jen jako kombi.

Za volantem nové Škody Superb ve formě vrcholné limuzíny: Vlajková loď je jen jedna

Testy

Nejbezpečnější auta podle Euro NCAP? Vyhrála Škoda i čínský Zeekr

AutoMoto

Výběr článků

Načítám