Článek
O losím testu se nejčastěji mluví v souvislosti s převrácenými SUV či užitkovými vozy. Náročný je však i pro běžná auta. Magazín Teknikens Värld v úterý zveřejnil výsledky Škody Superb Combi iV.
Vůz v rychlostech 70 a 72 km/h vykazoval nestabilitu a z nedotáčivosti přecházel v prudkou přetáčivost. Volkswagen Passat GTE vyšel ze zkoušky jen o něco málo lépe, nic méně už v rychlosti 72 km/h neuspěl.
Příčinou by mohla být vyšší hmotnost kvůli přídavným bateriím. Avšak Superb iV s pohotovostní hmotností 1900 kilogramů si v tomto nezadá s plug-in hybridními konkurenty, Peugeotem 508 SW (1880 kg) či snad Mercedesem třídy C se stejným typem pohonného ústrojí, který na váze ukáže 2040 kilogramů. Tyto vozy střední třídy ale zvládly test mnohem lépe, Peugeot našel limit až v 78 km/h, jak ukazuje video.
Test Volkswagenu Passat GTE: U superbu novinka, tady vylepšení
Při losím testu se auto v určité rychlosti musí vyhnout překážce a vrátit se v daném úseku do stejné stopy. Název zkoušky vychází ze skandinávských potřeb a častých srážek se zvěří. Test švédský magazín provádí na několik pokusů s více řidiči. Rekord 85 km/h dodnes s náskokem před sportovními vozy drží Citroën Xantia Activa z roku 1999 s aktivní verzí hydropneumatického odpružení.