Článek
Nový Superb Combi je dlouhý 4838 milimetrů a široký 1817 milimetrů. Jeho výška činí 1481 milimetrů. S připočtením standardně dodávaného střešního nosiče činí výška vozu 1510 milimetrů. Zavazadlový prostor má pojme 633 litrů (nejvíce v celém koncernu Volkswagen) a při sklopených zadních sedadlech 1865 litrů.
Poprvé bude možno vybavit škodovku systémem Kessy pro bezklíčové odemykání/zamykání a startování. Vysílač impulsů v těle klíče přitom komunikuje s řídicí jednotkou ve voze a při dotyku kliky odemkne zámek dveří. Vůz je možné také zamknout bez použití klíče nebo dálkového ovládání centrálního zamykání. Dveře se zamknou stisknutím tlačítka na vnější klice.
Motor se startuje a zhasíná pomocí tlačítka, umístěného vpravo na sloupku volantu. Pro nastartování je nutné u vozů s ručně řazenou převodovkou sešlápnout pedál spojky, u vozů s automatickou převodovkou brzdový pedál.
Elektricky ovládané dveře kufru
Další novinkou Superbu Combi jsou na přání dodávané elektricky ovládané páté dveře. Zajímavým detailem je výsuvná mezipodlaha, kterou je možné při otevřených pátých dveřích vysunout až nad zadní nárazník, což ulehčuje nakládání rozměrnějších předmětů.
V kufru nechybí vyjímatelná svítilna. Ta je vybavena akumulátorem a v případě potřeby je možno ji vyjmout ze svého držáku, který funguje zároveň k dobíjení. Ve tmě tak se svou úspornou LED-technikou funguje jako kapesní svítilna. Ve svítilně je integrován magnet, pomocí něhož je možno ji upevnit na karoserii a použít například při opravě kola.
Škodovka konečně přestala používat nehezky vypadající prutovou anténu – Superb Combi dostal střešní anténu ve tvaru ploutve.
Stejně jako výchozí model Superb může být i nový Superb Combi vybaven asistentem pro rozjezd do svahu HHC (Hill Hold Control). Elektronický stabilizující systém ESP disponuje rovněž stabilizací přívěsu TSA (Trailer Stability Assist) při použití tažného zařízení montovaného z výroby. Mimochodem, Superb Combi může s motorizacemi 2,0 TDI CR DPF/125 kW 4×4 a 3,6 FSI V6/191 kW 4×4 táhnout přívěsy o celkové hmotnosti až 2000 kilogramů.
V nabídce pět motorů
Paleta motorů nového modelu Superb Combi odpovídá z větší části nabídce výchozího modelu Superb. Zpočátku bude možno vybírat ze tří zážehových a dvou vznětových motorů. Všechny pracují s přímým vstřikováním paliva.
Podvozek nového vozu Superb Combi do značné míry vychází z podvozku modelu Superb. Aby však vyhovoval vyššímu užitečnému zatížení a vyšší celkové hmotnosti, byla konfigurace podvozku pro verzi Combi upravena.
Nápravnice zadní nápravy je ke karoserii přichycena pomocí silentbloků. Tyto spojovací prvky z kovu a pryže údajně zvyšují jízdní komfort. Přední náprava typu McPherson s trojúhelníkovými rameny je stejně jako u modelu Superb uchycena v hliníkové nápravnici.
Motory pro Superb Combi | |||||
---|---|---|---|---|---|
1,4 TSI | 92 kW | 200 Nm | 10,6 s | 199 km/h | 6,9 l /100 km |
1,8 TSI | 118 kW | 250 Nm | 8,7 s | 218 km/h | 7,3 l/100 km |
3,6 FSI | 191 kW | 350 Nm | 6,6 s | 247 km/h | 10,2 l /100km |
2,0 TDI PD | 103 kW | 320 Nm | 10,3 s | 205 km/h | 6,1 l/100 km |
2,0 TDI CR | 125 kW | 350 Nm | 8,9 s | 220 km/h | 5,9 l/100 km |
"Sériová výroba bude zahájena v Kvasinách na podzim. První vozy se u zákazníků objeví do Vánoc," řekl pro Novinky mluvčí automobilky Evžen Krauskopf. "Cena základní verze s motorem 1,4 TSI byla pro Česko stanovena na 589 900 korun," dodal Krauskopf.