Článek
Nejen celý koncern Volkswagen, i samotná automobilka Škoda splnila svůj cíl emisí CO2 na jedno prodané auto. S hodnotou 114,8 g/km byla o tři gramy pod limitem stanoveným Evropskou unií. Automobilka to uvedla v tiskové zprávě.
Celý koncern Volkswagen ohlásil splnění svého cíle už před několika dny. Tento výsledek je 118,5 g CO2/km, o 2,3 gramu méně než limit 120,8 g/km. Samotná značka Volkswagen měla limit 119 g/km, u Škody dává ohlášený výsledek spolu s třígramovou rezervou dohromady limit 117,8 g/km.
To je o hodně více než hojně diskutovaných 95 gramů na kilometr, ovšem těchto 95 g je plošný průměr. Pro každou automobilku se limit stanovuje individuálně složitým výpočtem mj. na základě průměrné hmotnosti aut, která za ten rok reálně prodala.
Škoda představila Enyaq Coupé, včetně verze RS
„Velký podíl na splnění limitu flotilových emisí CO2 v členských státech EU včetně Norska a Islandu mělo zejména plně elektrické SUV Enyaq iV,“ píše firma. V členských státech EU a v Norsku a Islandu dodala Škoda celkem 43 400 ryzích elektromobilů a 27 600 plug-in hybridů.
Výsledné emise jsou, stejně jako limit, počítány jako průměr všech prodaných aut v daném roce. Nutno ovšem podotknout, že elektromobily a plug-in hybridy se do výsledků nezapočítávají prostě jako nula gramů.
Každé auto s emisemi CO2 nižšími než 50 g/km se v roce 2021 započítávalo jako 1,67 auta, takže všechny elektromobily i plug-in hybridy k dosažení cíle zásadně pomohly i touto matematickou cestou. V letošním roce se budou započítávat 1,33 auta a až od roku 2023 prostě jako jedno auto, stejně jako konvenční vozy.