Článek
Po oznámení jména novinky automobilka prezentuje sedan malého segmentu B také na fotografii prototypu. Z ní je patrná klasická silueta sedanu, typická šestiúhelníková maska chladiče, podlouhlé přední LED světlomety, ale i vysoká světlá výška.
Podběhy se zdají být opravdu velkorysé. Není divu, požadavky pro indické silnice vyžadují i pro sedany jisté terénní schopnosti a odolnost mimo zpevněné trasy.
Samotný design polepu maskování je výsledkem indické soutěže. Shreyas Karambelkar z města Badlapur v indickém státě Maháráštra zvítězil se svým nápadem nad více než 200 dalšími návrhy. Vyhrál cestu do Prahy a také osobní setkání s šéfdesignérem Oliverem Stefanim.
Slavia bude coby sedan malého segmentu B důležitou součástí indické strategie mladoboleslavské automobilky, která zde vede aktivity celého koncernu Volkswagen.
Slavia se zcela představí ještě letos v zimě a stavět bude stejně jako kushaq na speciálně upravené kompaktní modulární platformě MQB-A0-IN. Poslední písmena značí, že jde o specifické základy pro indické vozy. Samotná výroba bude podle automobilky až z 95 procent lokalizovaná právě v Indii.
Test Škody Fabia 1,0 TSI: Překvapivě všestranná
Název Slavia odkazuje na počátky firmy. V roce 1895 začínali Václav Laurin a Václav Klement, zakladatelé společnosti v Mladé Boleslavi, nejprve s opravami jízdních kol. Brzy poté navrhli vlastní jízdní kola a od roku 1896 je úspěšně prodávali právě pod značkou Slavia.
Zároveň to není v moderní historii poprvé, co byl takový název použit. V roce 2020 se jako Škoda Slavia odhalil upravený model Scala bez střechy, který navrhli studenti z Mladé Boleslavi coby žákovský projekt tamního učiliště.