Článek
Designérský nákres sice tradičně přehání, co se křivek nebo třeba rozměru kol týká, ale dává vcelku jasný přehled o tom, jak bude nová Škoda Slavia vypadat.
Respektuje designový jazyk automobilky s typickou maskou chladiče, která navazuje na protáhlé světlomety. Výrazné je také tvarování nárazníku. Na zádi již nesmí chybět nápis místo loga. Sedan zezadu působí nejvíce konzervativně, což se od segmentu malých sedanů v Indii očekává.
Škoda odhalila víc o sedanu Slavia, je velký skoro jako octavia
Slavia bude důležitou součástí indické strategie mladoboleslavské automobilky, která zde vede aktivity celého koncernu Volkswagen.
Představí se ještě letos v zimě a stavět bude stejně jako nedávno představený kushaq na speciálně upravené kompaktní modulární platformě MQB-A0-IN.
Poslední písmena značí, že jde o specifické základy pro indické vozy. Samotná výroba bude podle automobilky až z 95 procent lokalizovaná právě v Indii. Sjíždět z pásů se bude v indické Púně. Od kushaqu a slavie budou na zmíněných základech odvozeny další modely koncernu VW.
Škoda představuje Kushaq, indický crossover má silnější klakson a nevadí mu kaluže
Název Slavia odkazuje na počátky firmy. V roce 1895 začínali Václav Laurin a Václav Klement, zakladatelé společnosti v Mladé Boleslavi, nejprve s opravami jízdních kol. Brzy poté navrhli vlastní jízdní kola a od roku 1896 je úspěšně prodávali právě pod značkou Slavia.
Zároveň to není v moderní historii poprvé, co byl takový název použit. V roce 2020 se jako Škoda Slavia odhalil upravený model Scala bez střechy, který navrhli studenti z Mladé Boleslavi coby žákovský projekt tamního učiliště.